• Dede83

Berätta på jobbet? Rädd

Hej, jag är gravid i vecka 8 nu och väntar mitt 3:e barn. jag har jobbat på detta företag i 3 år. jag började först som vikarie för en som blev mammaledig men de behöll mig istället för henne. Hon blev uppsagd precis innan hon skulle tillbaka, och jag fick hennes tjänst inkl massa annat.
    En annan kvinna på jobbet som skötte lönerna blev också gravid och hon blev uppsagd, och nu sköts lönerna av konsulter utifrån. Nu är jag ensam kvinna kvar på firman.

Jag är jätterädd för att berätta, jag vill inte bli uppsagd.

Jag ska på inskrivning den 23/6, tänkte berätta efter det.

men vet inte hur jag ska säga...Jag är rädd!!

• Svar på tråden Berätta på jobbet? Rädd
  • Stealth

Det låter ju jättekonstigt att de fick säga upp tjejen innan dig som var mammaledig... rent spontant. Hur förklarade de det?

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Dede83

Jag vet faktiskt inte, de sa väl att jag gjorde ett mycket bättre jobb, högre utbildning etc.
    Samtidigt under hennes mammaledighet så bytte vi affärssystem som vi fick en stor utbildning på. Detta var jag också duktig på..men jag kan faktiskt tycka att det är fel det de gjorde. Därför känner jag den oron.

• Stealth
    Dede83 skrev 2010-06-15 15:34:53 följande:
    Jag vet faktiskt inte, de sa väl att jag gjorde ett mycket bättre jobb, högre utbildning etc.
    Samtidigt under hennes mammaledighet så bytte vi affärssystem som vi fick en stor utbildning på. Detta var jag också duktig på..men jag kan faktiskt tycka att det är fel det de gjorde. Därför känner jag den oron.
    Är du med i facket?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Dede83

Ja, det är jag. Jag funderar faktikst på att berätta för de, hur jag känner och vad som hänt tidigare...kan de hjälpa mig tror du?

Jag kanske överdriver också...att jag oroar mig i onödan.

• Musche
    Dede83 skrev 2010-06-15 15:56:44 följande:
    Ja, det är jag. Jag funderar faktikst på att berätta för de, hur jag känner och vad som hänt tidigare...kan de hjälpa mig tror du?

Jag kanske överdriver också...att jag oroar mig i onödan.
    Det tycker jag låter som en jättebra ide, säg vad du känner , å att du är rädd för vad som ska hända. Tror dyu de har förståelse, eller är det bara "maktkåta" människor där du är med noll känsla?
  • Little me

Inte har dem väl rätt att sparka en mammaledig eller någon pga graviditet?

• 78Johanna

Ja kontakta facket (gärna skriftligt så du kan plocka fram det som bevis senare OM de skulle få för sig att göra sig av dem dig med...)

Svar på tråden Berätta på jobbet? Rädd