• Candra

Libero Up&Go - Fotbollsblöjorna

Jag måste fråga er hur ni reagerat!
    Frågan riktar sig endast till de vars barn haft "originalet" i samma storlek innan.
    Up&Go har alltid varit tajta på min dotter, tycker att de är lite väl små för henne trots att storleken är rätt. De var dock de enda som inte hasade ner, så vi körde på dem ändå.
    Sen kom dessa fotbollsblöjor och vi köpte i samma storlek, MEN de känns större än de andra?
    De satt mycket bättre på henne och var bredare över baken..

Är det nån mer än jag som upplevt det så? Mailade libero och frågade, men de hävdar att de är lika stora.. Jag får det inte att gå ihop.

• Svar på tråden Libero Up&Go - Fotbollsblöjorna
  • SunnyBunny
    Candra skrev 2010-06-16 07:19:14 följande:
    Jag måste fråga er hur ni reagerat!
    Frågan riktar sig endast till de vars barn haft "originalet" i samma storlek innan.
    Up&Go har alltid varit tajta på min dotter, tycker att de är lite väl små för henne trots att storleken är rätt. De var dock de enda som inte hasade ner, så vi körde på dem ändå.
    Sen kom dessa fotbollsblöjor och vi köpte i samma storlek, MEN de känns större än de andra?
    De satt mycket bättre på henne och var bredare över baken..

Är det nån mer än jag som upplevt det så? Mailade libero och frågade, men de hävdar att de är lika stora.. Jag får det inte att gå ihop.
    Nej jag har inte märkt nån storleksskillnad.
  • Candra

Konstigt.. Då är det säkert nåt med just det paketet isf.. Jag ska nog ta mått på dem och jämföra.. Det är inte bara jag som reagerat heller, var min sambo som kommenterade det först. Jag hade också märkt det, men inte sagt nåt om det.

• Candra

Nu har jag mätt dem, och det skiljer sig en cm på alla mått jag tagit.
    Visserligen är det inte mycket, men det är tillräckligt för att det ska märkas på henne.

Ni som inte märkt, är era barn smala, knubbiga eller nåt därimellan? Tänkte om barnet har lite mer hull kanske det inte är nåt man märkt av.. Vi kämpar alltid för att hålla dotterns vikt uppe, så hon är väldigt smal, så kanske pga det vi märkte det.. Antingen det, eller så är det bara paketet som skiljer sig.

Hmm..

• Fragda

Vi har inte märkt nån skillnad alls och vi har en smal son.

• Candra

Kanske är just det paketet då.. Vi har några i storleken större, och de är mer lika i storleken än de som ska vara samma.

• SunnyBunny

Min dotter är nog normal, lite under kurvan..varken smal eller knubbig;)

• Candra

Det är ju inte mig emot om de skulle vara större, eftersom de sitter bättre.. Blev lite fundersam bara, och eftersom även min sambo reagerade på det så måste det ju ligga nåt i det..

• SunnyBunny
    Candra skrev 2010-06-16 08:12:27 följande:
    Det är ju inte mig emot om de skulle vara större, eftersom de sitter bättre.. Blev lite fundersam bara, och eftersom även min sambo reagerade på det så måste det ju ligga nåt i det..
    hihi..eller hur;) inte ofta karlar märker såna saker!
  • Candra
    SunnyBunny skrev 2010-06-16 08:13:45 följande:
    hihi..eller hur;) inte ofta karlar märker såna saker!
    Hahaha, precis Tungan ute
  • annakohler
    Candra skrev 2010-06-16 07:57:59 följande:
    Nu har jag mätt dem, och det skiljer sig en cm på alla mått jag tagit.
    Visserligen är det inte mycket, men det är tillräckligt för att det ska märkas på henne.

Ni som inte märkt, är era barn smala, knubbiga eller nåt därimellan? Tänkte om barnet har lite mer hull kanske det inte är nåt man märkt av.. Vi kämpar alltid för att hålla dotterns vikt uppe, så hon är väldigt smal, så kanske pga det vi märkte det.. Antingen det, eller så är det bara paketet som skiljer sig.

Hmm..
    jag har också märkt det att dem är lite större...min son har haft dem andra men han kunde knappt använda dem för dem var små.
    men vi har använt fotbollsblöjorna och han kunde till o med sova i dem vilket han inte kunde med dem andra
  • Candra
    annakohler skrev 2010-06-16 08:29:34 följande:
    jag har också märkt det att dem är lite större...min son har haft dem andra men han kunde knappt använda dem för dem var små.
    men vi har använt fotbollsblöjorna och han kunde till o med sova i dem vilket han inte kunde med dem andra
    Skönt att det inte är vi som är galna då
    Libero hävdar dock att de är lika stora.. Men de sa ju också att det inte var nån skillnad när de inte hade tryck, trots att många hade problem med dem då.. Så jag vet inte om jag litar helt på deras ord.
  • annakohler
    Candra skrev 2010-06-16 08:31:15 följande:
    Skönt att det inte är vi som är galna då
    Libero hävdar dock att de är lika stora.. Men de sa ju också att det inte var nån skillnad när de inte hade tryck, trots att många hade problem med dem då.. Så jag vet inte om jag litar helt på deras ord.
    nej dem ska ju alltid ha rätt hihi..nej ni är inte galna min 21månader gamla pojke väger 13-14kg och är ju rund så man märker direkt skillnaden
    som till exempel hemköps egna 7-18kg kan han inte ha länge
    utan det är enbart fotbollsblöjorna o icas egna
  • Candra
    lillasysterjessa skrev 2010-06-18 08:47:56 följande:
    Konstigt!!

*För mig är det tvärtom! Fotbollsblöjorna är 1,5 cm mindre!! Fick ge bort ett helt paket =(
    Vi borde skicka in klagomål till dem.. Min tilltro till dem brister allt mer.. Först det där med att de gav ut andra blöjor i paketen osv.. Och nu det här..
Svar på tråden Libero Up&Go - Fotbollsblöjorna