Vacker Utsikt skrev 2010-06-23 11:26:17 följande:
Min tjej blir åtta veckor på fredag och äter ca 100-135 ml per mål med ca 3-4 timmars mellanrum på dagarna. På natten går det ca fem timmar emellan. Jag är lite orolig att hon äter för lite för vi får verkligen truga i henne maten. Det är bara på natten när det gått fler timmar som hon är riktigt hungrig och äter effektivt. På dagarna tar matstunden låång tid då man måste truga hela tiden. Hon går upp i vikt men inte så mycket.. Väger nu 4470 gr. På BVC så säger de bara "huvudsaken att hon går upp i vikt" men jag är ändå orolig att hon får i sig för lite.. Någon som har nåt tips?
Hur mycket går hon upp? Min tjej som är 2 månader har hela tiden gått upp ca 150-200 g i vikt per vecka och det anses normalt. Hon äter oftast 3-4 timmars mellanrum förutom på natten då det går 5 timmar :) Så det låter ju ganska likt. Hon äter nästan alltid runt 120 ml.
Hur lång tid tar matstunden på dagen? Hur trugar ni?
Är hon verkligen hungrig efter 3 timmar på dagen? Har ni provat att låta det gå längre? Jag tror inte ni behöver vara oroliga. Ni lär märka om hon inte är nöjd.