• Bonanza

Har du lika roligt på festen nykter?

"Man kan ha precis lika roligt utan alkohol" brukar det heta när man diskuterar alkoholfria fester. Och ja, det är klart att man KAN. Men sannolikheten är mindre än om man dricker alkohol.

Så, om du ska gå på fest (inte släktmiddag, inte parmiddag, inte barnkalas - fest!), har du då precis lika roligt som spik nykter?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du lika roligt på festen nykter?
  • Bam

Givetvis!! Eftersom jag är förälder så dricker jag inte en droppe alkohol. Det gav jag upp i samma stund som plusset på stickan kom. Samma med sex, egentid och annat onödigt.

Vet väl alla att det bara är drägg och annat löst folk som super och knullar när barnen inte är hemma?

Den som uppfann arbete hade alldeles för mycket fritid.
  • dessan59

jag är sällan på fest. men dricker inte för att jag inte tycker om det. kan sippa på lättöl(kall) men jag har av olika anledningar tagit avstånd från alkohol

kan också tillägga att jag tycker att det dricks för mycket i stugorna runt om i landet, och tänker alldeles för mycket på barnen, som inte kan värja sig, utan måste stå ut med att se och uppleva. tänker med fasa nu inför nästa helg på barnen, där föräldrar(en del) inte har denna inbyggda spärr.det finns en klick människor som kan dricka måttligt, men i det stora hela tycker jag att svenskarna har väldigt dåligt förhållningssätt till alkohol

• Sanne73

Jag är såpass gammal nu att jag kan ha kul utan alkohol Skrattande Men jag orkar aldrig längre än till 11-12 då...
    Men med alkohol i kroppen hinner jag inte märka hur trött jag är och kan hänga i till 2-3 på natten iallafall..

Väljer mina tillfällen då jag blir såå j-a illamående dan efter och spyr från morgon till kväll, då ska festen vara värd det Tungan ute

• MysTic PrincesS

Nej, jag har inte alls kul då. Är alldeles för blyg nykter Obestämd stannar hellre hemma än går nykter...

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Houdini

Nej det har jag inte, pga att jag tycker fulla människor är så jobbiga och töntiga.
    Och när jag själv dricker blir jag precis lika fånig självFlörtDrömmer

• anne h
    Bonanza skrev 2010-06-16 21:34:05 följande:
    "Man kan ha precis lika roligt utan alkohol" brukar det heta när man diskuterar alkoholfria fester. Och ja, det är klart att man KAN. Men sannolikheten är mindre än om man dricker alkohol.

Så, om du ska gå på fest (inte släktmiddag, inte parmiddag, inte barnkalas - fest!), har du då precis lika roligt som spik nykter?
    Nej, faktiskt inte.. jag har roligare utan än med
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Mamma0007

Ja det har jag. Men då kan det vara bra att tillägga att jag inte "tål" alkohol och blir otroligt tråkig när jag dricker, så dansa, skämta och ha kul är bäst när jag är nykter. En nackdel är ju att jag alltid blir vald till att vara "den som kör" Obestämd vilket inte alltid är kul... Men det är en annan femma.

• VirrigaVerna

Jag har faktiskt roligare om jag är nykter Tomte

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • NizzY

nej, jag behöver nog nåt glas vin för att slappna av ... så helt spiknykter bli det aldrigt och ännu värre är det tycker jag om alla andra dricker och jag måste vara nykter, det kan bli riktigt jobbigt

• anne h
    NizzY skrev 2010-06-20 12:35:35 följande:
    nej, jag behöver nog nåt glas vin för att slappna av ... så helt spiknykter bli det aldrigt och ännu värre är det tycker jag om alla andra dricker och jag måste vara nykter, det kan bli riktigt jobbigt
    Det är ju då det roliga börjar, när de andra dricker och man själv är nykter
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Denebola

Ibland har jag roligt när jag är nykter, ibland har jag roligt när jag druckit.

Ibland har jag tråkigt när jag är nykter, ibland har jag tråkigt när jag har druckit.

Det handlar mer om den allmänna stämningen hos sällskapet än på halten alkohol i min kropp.

• Miemi

Jag ammar just nu och dricker därför högst ett glas vin när det är middag och fester. I lördags var vi på fest och jag tyckte att det var oliiidligt. Ingen röjarfest alls utan grillning med goda vänner. Men det var hög stämning, alla var glada och vinglasen fylldes på. Ibörjan var det ok men när folk har fått i sig 3-4 glas vin så är det äckligt jobbigt att sitta med och vara nykter när folk bara tjatar om samma saker och blir mer och mer "intelligenta" haha.

Nä jag tog med mig lillkillen på prommis i ett par timmar och sedan tog jag med mig min man och åkte hem vid 01 -tiden. Pallade inget mer. Men om jag också hade kunnat dricka 4 glas vin så hade jag haft hur kul som helst.

Så att man kan ha lika kul utan alkohol tror jag inte på och jag bestämde mig i lördags att så länge jag ammar så ska jag hålla mig undan grillningar och middagar där jag kan anta att det blir partay. Nästa sommar då kan jag festa med (om jag har barnvakt)

Så jag erkänner, inge kul utan alkohol på fester. Då sitter jag hellre hemma med en god bok eller en bra film och myser med en kopp te. Allt eller inget; jag är en typisk svensk.. hihi

• Rebushka

Jag är gravid (4+6) och ingen i min familj utom min syster vet om det. Snart är det midsommar och HELA familjen på 14 pers + mina och systerns vänner ska vara med. Jag tycker att det ska bli så fruktansvärt kul att spela teater. Fyller ölburken med vatten och rockar på som om jag var minst lika full som resten kommer att vara. Vår familj är en riktig festfamilj och skulle jag säga att jag inte ska dricka så skulle alla fatta direkt. Jag tackar annars aldrig nej till fest och alkohol. Jag brukar vara en av dem som håller igång längst Så nu är utmaningen att jag ska spela så bra att ingen märker någon skillnad, ser fram emot det! Och jag tror att jag kommer ha riktigt kul! Har typ aldrig festat utan alkohol förut...

• shitvadjaghatar

Jag uppfattas ibland som full, både på fest och till vardags för att jag skrattar mycket och högt och pratar med alla och dansar spontant.

Gud..det låter som att jag har någon hjärnskada men det har jag inte.

Så, ja jag har verkligen lika roligt som nykter.
    Alla i min släkt är fan missbrukare känns det som så jag dricker väldigt väldigt lite eftersom jag är livrädd att bli alkoholist.

**BF 4/5-2011**
  • nica83

Nej oftast har jag inte lika trevligt. Detta baseras mest på totalupplevelsen mat och dryck som blir mycket sämre när man måste välja ett alkoholfritt alternativ (vilket ofta inte är så roligt alternativ för smaklökarna).

- Lycklig mamma till J -
  • enny signatur

Nej, jag har roligare! Så sorry men så som frågan är ställd bekräftar den inte det du vill

• Suzy QX

Jag orkar inte med folk som druckit om jag är nykter själv. Precis som andra i tråden stannar jag då hellre hemma.

Så nej jag har inte lika roligt nykter på fest.

Svar på tråden Har du lika roligt på festen nykter?