Jag ammar just nu och dricker därför högst ett glas vin när det är middag och fester. I lördags var vi på fest och jag tyckte att det var oliiidligt. Ingen röjarfest alls utan grillning med goda vänner. Men det var hög stämning, alla var glada och vinglasen fylldes på. Ibörjan var det ok men när folk har fått i sig 3-4 glas vin så är det äckligt jobbigt att sitta med och vara nykter när folk bara tjatar om samma saker och blir mer och mer "intelligenta" haha.
Nä jag tog med mig lillkillen på prommis i ett par timmar och sedan tog jag med mig min man och åkte hem vid 01 -tiden. Pallade inget mer. Men om jag också hade kunnat dricka 4 glas vin så hade jag haft hur kul som helst.
Så att man kan ha lika kul utan alkohol tror jag inte på och jag bestämde mig i lördags att så länge jag ammar så ska jag hålla mig undan grillningar och middagar där jag kan anta att det blir partay. Nästa sommar då kan jag festa med (om jag har barnvakt)
Så jag erkänner, inge kul utan alkohol på fester. Då sitter jag hellre hemma med en god bok eller en bra film och myser med en kopp te. Allt eller inget; jag är en typisk svensk.. hihi