• Svar på tråden Val strandad och blir behandlad som en sevärdighet...
  • saltabanditen

Det kanske inte är helt enkelt att avliva en val på ett humant sätt?
    Danskarna kanske har ett segt byråkratiskt system så att det tar tid innan de fått tillstånd att använda kanoner, bazookas eller bomber?

Jag tror på en kombination, men å andra sidan är aftonbladet en mediahora snarare än en seriös nyhetsförmedlare så vad som sker i verkligheten stämmer med största sannorlikhet inte med vad de skriver.

• sstv

Kommer att tänka på den videon jag sätt någonstans när några människor försökte spränga en val. Oj vad det regnade val över stranden sedan.  Stora bitar

• FH Mamma

Jag tror inte spränga en val är humant men en större båt borde kunna dra ut valen till djupt vatten för är den så dålig att man kan röra vid den borde man kunna fästa någon form av rep runt stjärten på den.

• saltabanditen
    FH Mamma skrev 2010-06-17 14:51:31 följande:
    Jag tror inte spränga en val är humant men en större båt borde kunna dra ut valen till djupt vatten för är den så dålig att man kan röra vid den borde man kunna fästa någon form av rep runt stjärten på den.
    Har du läst om strandade valar förr vet du att det ytterst sällan går.
    Dessutom kan jag tänka mig hur mycket hud som fläks upp om man binder lite rep och drar ut valen.  Knappast humant sätt att behandla val på.

Dessutom hur ska en strandad val freda sig, genom att vifta med ögonlocken?
  • VirrigaVerna

Tråkigt med strandade valar verkligen men det är nog svårt att rädda den och hur avlivar man en gigantisk val humant?

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • FH Mamma
    saltabanditen skrev 2010-06-17 15:36:23 följande:
    Har du läst om strandade valar förr vet du att det ytterst sällan går.
    Dessutom kan jag tänka mig hur mycket hud som fläks upp om man binder lite rep och drar ut valen.  Knappast humant sätt att behandla val på.

Dessutom hur ska en strandad val freda sig, genom att vifta med ögonlocken?
    nu skrev jag iof rep men man kan använda andra saker som tex fodra en lina med www.selar.se/butiken/visaliten2.php%2Fpolypad1.JPG&maxw=600&maxh=600
    eller något annat.

det är inte upp till valen att freda sig utan upp till människor att ta hand om den delen.
Svar på tråden Val strandad och blir behandlad som en sevärdighet...