• Ellisizza

Håller Up&Go tätt lika bra som en vanlig blöja?

Min son går inte ännu men han sitter mycket och då tycker jag att vanliga blöjor stramar kring magen. Vi använder Libero.

Provade Liberos Up&Go idag men jag tycker att det verkar som att de lätt kan läcka. Om de bajsar ordentligt och är lite lösa i magen, läcker det inte då? Stora delar av blöjan är ju bara nät!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:31
    Nu har jag provat och viss läckte det Har nästan aldrig läckt med de vanliga blöjorna. Min son är en smalis. Kanske man kan testa byxblöjor av något annat märke?

• Svar på tråden Håller Up&Go tätt lika bra som en vanlig blöja?
  • Pickeli

Tycker de funkar bättre än vanliga blöjor då passformen är bättre. Prova en större storlek.

Google it!
  • eec82

har aldrig läckt för oss, vi använder nästan enbart upp&go nu.

• CCA

tror det beror på barnet. Vi har faft up&go på våra barn sedan de var 4mån och har ytterstsällan problem med läckage (däremot har vi haft det med vanliga). Svägerskan däremot änvänder sällan up&go just ga att hon tycker de läcker

• Lussekatten87

Nej,de har inte läckt för oss och det är de enda blöjorna vi använder till barnen just för att vi tycker det sitter bättre än vanliga blöjor som lätt blir lite säckiga.
    Men är barnet jättesmalt så kan det säkert läcka, beror på kroppsformen lite också.

• ploten

Tycker de funkar sämre än vanliga blöjor, speciellt på natten.

• Sassilina

up&go läcker alltid om min dotter sover i dem. Annars är de ok men vanliga är bättre. De läcker aldrig

• Näbbmusen

Använder up&go till min 10 månaders och gjorde det till stora killen när han använde blöja och dom läcker mindre än vanliga tycker jag.

• mapo51

På sonen så kan vi inte ha Up&Go alls för de läcker efter bara en eller två timmar. Det spelar ingen roll vilken storlek vi har, de passar inte hans kropp alls...

Pampers eller Huggies byxblöjor fungerar däremot utmärkt och vi märker ingen skillnad i läckage.

• sonen08

De funkar kanon på sonen som är 2 år Sen han börjde gå har vi haft up&go och de kan endast läcka om blir överfullt nattetid men de är sällan eller om snorrern ligger fel i blöjan då kan den med läcka men de är ju något man får kolla när man tar på han blöjan Storalass klarar den med av sonen hade magsjuka o de har inte läkt ut ens då

• tuzzla

Har provat olika Byxblöjor under en längre period, men jag har varit tvungen att ge upp.
    Även min son är en smalis, och blöjorna sitter helt enkelt inte kvar där dom ska!

Svar på tråden Håller Up&Go tätt lika bra som en vanlig blöja?