• marre 84

Är det nån som har varit på Mallorca? Sunwing Resort Las Piramides

Hej
    Vi ska åka i augusti till Mallorca Alcudia med 2 barn 8 år och 1,5 år, vi ska vara på
    hotel Sunwing Resort Las Piramides är det nån som har varit där? Hur var det där?
    Har ni några tips om vad man kan göra där? Vad ska man tänka på att ha med sig?

• Svar på tråden Är det nån som har varit på Mallorca? Sunwing Resort Las Piramides
  • Nadjis

Vi har inte varit där men ska också dit i augusti med våra barn. Så jag puffar tråden åt dig

• ullehj

hej.

Funderar just nu på Mallorca, har två barn 8 och 1,3 . Funderar på månadsskiftet aug/september, men funderar på om det kommer vara barntomt eftersom skolorna börjat. Kan ju bli lite trist för dottern som är 8 år..

era tankar?

• marre 84

Vi åker den 20 august och min dotter är oxså 8 år, jag tror det kommer bli massvis med barn trots att skolan har börjat

• ullehj

Blir säkert bra. Vi åker den 27/8. ska bli kanonskönt på alla sätt.

ha det bra ni andra som ska dit också

• ZacksMamma01

Var där i juni förra året. kanonbra. Las Pirmaides hade dock väldigt små tråkiga balkonger.
    Fin barnpool med sandstrand på ena sidan. Hotellet ligger precis vid stranden som underbar.
    Jättefin strandpromenad in till Gamla stan.
    Maten på hotellet var godkänd men inte så mycket mer.

• Torvan

Vi är där för 2 år sedan, sommaren -10. Bodde på Las Piramides vilket var jättebra lägenheter, fräscha och fina. Om ni vill ha större balkonger så be om en lägenhet högst upp. Dom är jättestora.
    Jag tyckte maten var bra, det blir ju alltid lite enformigt mot slutet av veckan, men för min del berodde det på att jag alltid tog samma.
    Underbar strand, perfekt för barnen. En ganska stor väg ligger mellan Piramides och huvudbyggnaden, men jag tyckte ändå att Piramides hade bäst läge då det låg något mer avskilt med stora gräsmattor runt om.
    Poolområdet är jättefint med en stor fin barnpool. Tyvärr slarvade många föräldrar med blöjbadbyxa till barnen vilket resulterade i att poolen fick stängas av för rengöring emellanåt.
    Vi bodde mest på stranden. Brevid hotellet ligger ett litet "skogsområde" med en lekplats. Sedan finns ju även lekplatsen i Miniland. Ingen vidare snorkling, för den intresserade, tyvärr.

• lisa73

Tack Torvan. Har tolkat det som att lägenheterna i markplan har terrass inte balkong. De borde ju också vara större? Vet du om det är så?

• Fly20

Vi var där förra året i början på maj men bodde på huvudhotellet Nuevas Palmeras. Vi hade en toppen vecka och mycket tackvare att allt var så barnvänligt. Det blev verkligen semester. Om jag kommer ihåg rätt så hörde flera hotell ihop med det vi bodde på som huvudhotell med bemanning dygnet runt. Sedan skedde det kvällsaktiviteter som bla mini disco på något annat hotell samt andra uppträdanden på ytterligare ett hotell. Men det är inga avstånd så även små barn orkar gå mellan byggnaderna utan problem.

Det vi uppskattade allra mest var barnpoolen och miniland. Åkte med en nyss fylld 4 åring och skulle säga att hotellkomplexet passar allra bäst barn 2-6 år.

Vi tyckte maten var helt ok och hade allinklusive. Mycket barnvänlig mat med ett eget barnbuffebord. 

Svar på tråden Är det nån som har varit på Mallorca? Sunwing Resort Las Piramides