• Kakmonster

Vilken ersättning? Nan 1 el Nan 2?

Hej!

Jag har en dotter som snart är fyra månader som jag ammar. Men jag behöver ändå komplettera med ersättning vid ca två mål om dagen. Har kört med Nan 1 hittills, men nu undrar jag om jag skall byta till Nan 2 när hon blir fyra månader. Ersättningen är väl anpassad efter om du inte ammar alls och järnhalten är högre i Nan2 för att barnet inte får nåt från mamman. Har jag rätt eller? Men om jag ammar till 75% räcker det med järnhalten som finns i Nan1? Snurrigt. Min BVC kan ingenting om detta alls!

• Svar på tråden Vilken ersättning? Nan 1 el Nan 2?
  • Mary Jo

alltså jag skulle nog byta till 2an. bara för säkerthetsskull. lättast så:) enligt mig iaf

• sofsan

Det enda som skiljer dom åt är som sagt att det är mer järn i 2 än 1 =)

(¯`°?.¸ ღ Neo 051211 ღ ¸.?°´¯) sofsan.blogg.se (¯`°?.¸ ღ Nova & Nora 100415 ღ ¸.?°´¯)
  • Saltstänk

Det är exakt samma kaloriinnehåll i ettan och tvåan. Järninnehållet  är något högre i tvåan, och någon annan enstaka mineral tror jag. Så egentligen ingen skillnad, precis som du trodde. Så vilken du väljer är hugget som stucket, men det järn som finns i bröstmjölken + NAN1 räcker förmodligen mycket väl.
    Jag har 7 månaders tvillingar som fortfarande får NAN1 vid sidan av amning och mat/gröt. Jag har fortsatt med NAN1 eftersom NAN2 ej finns med bifidus. De växer som de ska!

Svar på tråden Vilken ersättning? Nan 1 el Nan 2?