• georgie

Inget älsekret av pergo?!

Hej hej!
    PCO-tjej här som är inne på andra kuren med pergotime. Började med en enkelkur och gick sedan upp till dubbel efter eget beslut... (dumt beslut?, har ej varit på VUL..)

Min fråga till er är hur erat äl-sekret förändrades när ni åt pergo? Innan jag började hade jag tydligt och fint äl-sekret (tror att jag har haft äl tidigare men en väldigt svag sådan). Men nu dessa två månader när jag har ätit pergo har det sekretet varit som bortblåst?! Finns det någon som lyckats bli gravid ändå, utan dessa flytningar? Ellerär det bara att inse att pergo inte kommer att fungera för oss..?!

Har endast kört på tempmetoden de senaste året då äl-tester ger missvisande resultat för mig.

• Svar på tråden Inget älsekret av pergo?!
  • isisisis

Tyvärr är det en vanlig biverkning av pergo.
    Det fertila sekretet uteblir.
    Förutom att sekretet uteblir så är det lilla sekret man har förändrat ,så spermierna kan inte simma i det.
    Trådarna i sekretet är felvända,vågräta istället för lodräta.
    Tyvärr informeras det för litet om detta.
    men fråga din BM.
    Det finns andra preparat att använda istället för pergo,tyvärr siter förmodligen biverkningen i i ytterligare ett par månader.
    Det gjorde det för mig.(om du är känslig)

• georgie

åh suck, kan det sitta i så länge! Då tänker jag nog INTE köra en kur till om det nu inte mot all förmodan skulle ha tagit sig på denna. Ska kräva något annat i höst istället!

Vad fick du istället för Pergotime?

• georgie

gud så fina tvillingkillar du har förresten! Var inne och kikade på din sida Glad

• isisisis

Tack
    nä,vi gick vidare till ivf och äd så småningom.
    Jag hade immunologiska faktrer som påverkade.Så vi fick blodförtunnande till sist.
    Men hade jag fått det från början så hade vi sluppit 5 svåra år.
    Gonal F tror jag de kan ge istället för pergo.
    Lycka till!

• Tinizen

Jag har ätit det två ggr och har inte "förlorat" äl sekret...

• georgie

ok, tack för svaren! Verkar ju som att olika kroppar reagerar olika på Pergo. precis som med allting annat..

Sska ta upp Gonal F nästa gång, men det lär väl läkaren göra ändå..!
    ha en underbar helg!Cool

Svar på tråden Inget älsekret av pergo?!