• Sessan100

Vad tycker ni om vuxna och alkhol tillsammans med barn?

Kanske valde fel rubrik....men

Vad tycker ni om vuxna och alkhol tillsammans med barn?
    Min sambo har druckit sig aspackad på familjesemestern........ Är semestern ett undantag? Hur mycket eller till vilket fyllestadium är ok att dricka sig till när man är med barnen?

• Svar på tråden Vad tycker ni om vuxna och alkhol tillsammans med barn?
  • SunnyBunny

Jag tycker inte "fylla" och barn hör ihop! Några glas vin eller nån öl är helt okej. Sen om ungen sover, pappa blir aspackad och mamma är nykter eller nån annan vuxen på semestern är väl det helt okej hihi

• Diablo

Jag tycker inte fylla och barn går ihopa. Vist något glas vin, en öl. Man umgås och har roligt. Men ingen fylla när barnen är närvarande. Tycker själv att det är obehagligt med fulla människor, de känns oberäknerliga. Vill inte utsätta barn för den kännslan!

• Gondola

Så länge man inte hanterar barnet  eller barnet ser den fulla föräldern så e det väll okej men as packad i närheten av barn är inte okej.

• Sessan100

min sambo dricker mycket öl och jag har inget emot att vuxna dricker i närheten av barnen. De skall ju se att man kan dricka för att det är gott och ha trevligt. Men jag ogillar att han och andra dricker tills de blir fulla, ögonen går i kors, sluddrar osv. Min sambo blir dessutom grälsjuk många ggr när han dricker. Förra semestern sade jag till honom när han började sluddra att tänka sig för då barnen var med. Då blev han arg , gick iväg och kom tillbaks stupfull istället. Barnsligt.... Kan man inte få ha det som krav. Ingen fylla runt barnen? Vill han supa sig full får han väl gå ut på krogen kan jag känna, och inte på familjesemestern.......

• 071001

Allting med måtta så är det inga problem tycker jag.

• Miss Dee

Då jag själv är uppvuxen med alkoholister, så tycker jag verkligen inte att sprit och barn hör ihop. Barnen är känsliga och känner av att föräldern är annorlunda samt luktar konstigt!
    Ngn öl eller ett glas vin är väl ingen skada, men jag tycker att man får dricka utan sina barn! 

Svar på tråden Vad tycker ni om vuxna och alkhol tillsammans med barn?