• jagoduoentill

bpa fri/anti kolik hjälp

har sedan dag 1 anänt mig av drbrowns antikolik flaskor....

nu har jag fått höra att den inte är bpa fri..utan att de kommit nya drbrown nu som e bpa fria...

så det måste jag ju köpa...MEN

min fråga är om jag fortfarande måste köpa anti kolik flaskor trots att hon är 3 månader...

vad tror ni??

• Svar på tråden bpa fri/anti kolik hjälp
  • Josie88

Det skadar ju nog inte o ha antikolik...

bästa sättet är nog isåfall o prova en  "vanlig" flaska o se hur det blir. Man brukar ju märka skillnaden fort.

• isisisis

De flaskor som inte är BPA fria (D Browns) är iaf under gränsvärdena.Väldigt lite BPA.

• jagoduoentill
    isisisis skrev 2010-06-18 16:05:42 följande:
    De flaskor som inte är BPA fria (D Browns) är iaf under gränsvärdena.Väldigt lite BPA.
    typiskt att jag inte visste när jag köpte nya för 3 v sedan....köpte 3 st... dem e ju inte billiga direkt...

men jag får köpa nya igen helt enkelt...

men är det ok att micra bpa fria flaskor då? 
  • isisisis
    jagoduoentill skrev 2010-06-18 16:13:38 följande:
    typiskt att jag inte visste när jag köpte nya för 3 v sedan....köpte 3 st... dem e ju inte billiga direkt...

men jag får köpa nya igen helt enkelt...

men är det ok att micra bpa fria flaskor då? 
    Ja,vad jag vet iaf.Kanske nån annan är av en annan åsikt?
  • Helena 1985

Jag vet småbarn i 1 års åldern som fortfarande använder dessa flaskor. Har också aldrig haft några problem med magen någonsing! Det barnet har använt det sedan 1 månaders åldern.

• M  och  M

Tommee Tippee´s back to nature flaskor kan jag rekommendera, bfa-fri och anitkolik, dessutom bra form att hålla i

• stjierna

Men alltså, va? Jag har haft Dr. Browns sedan sonen föddes (7,5 månad sedan) och på förpackningen till mina Dr.Browns stod det att dom var BPA -fria?

Angående andra frågan - du kan lugnt använda antikolik-flaskor senare än tre månader..!

Svar på tråden bpa fri/anti kolik hjälp