• Aniko

Pergon har förstört allt?!

Förra månaden skulle vi genomgå insemination och jag åt då en kur pergotime. På dag 12 gjordes ett UL men då märkte läkaren att slemhinnan var alldeles för tunn (bara 4mm) så därför blev det ingenting den månaden. Jag hade två fina äggblåsor då dag 12 och fick därför otrivelle-spruta. Dag 31 fick jag till slut min mens. Hade mycket mensvärk men mensen var annorlunda. Den höll bara på i 3 dagar och var brun och kletig/ klibbig liksom. Läste nånstans att set jublunde bero på att slemhinnan var så tunn. I alla fall så började med menopursprutor istället dag 2 (10 juni), men läkaren varnade mig med att kliniken stänger 24 juni och att det därför kan bli väldigt knappt om tid. Jag tänkte att den 23 juni är jag väl på dag 15 och har säkert fått fina ägg tills dess. Så nu har jag hållit på med de förbaskade sprutorna varje kväll och tänkt att det finns en liten chans i alla fall tills jag började blöda igår... Och jag blöder fortfarande och det kommer mkt. Har ingen mensvärk. Träffade läkaren idag som sa att det är nog mens igen(?!) Hon sa att jag samtidigt har äggblåsor på gång, dock bara 8 mm stora. Det är lika stort som på dag 3-5 i menscykeln... Så hon är mycket tveksam till att de hinner växa till sig tills onsdag. Detta är bara inte sant! Jag har aldrig hört talas om nåt liknande eller ens läst om att man får dubbel mens. Det är väl min vanliga otur bara, som om det verkligen är meningen att vi alltid ska misslyckas. Och jag är så sur på den där jäkla pergon som verkar ha strulat till min mens såhär. Jag sa ändå till läkaren att jag tycker det är lika bra att köra på ändå , har vi kommit så här långt så får jag allt försöka lite till. Så vi ska ses igen på onsdag men jag är inställd på det värsta. Finns det nån med sån här erfarenhet av pergo eller annan otur?

• Svar på tråden Pergon har förstört allt?!
  • Lilli77

Hej,

Gud vad trist! Forstar att du är irriterade. Har inte varit med om precis samma som dig, men en behandling som jag gjort funkade inte alls. Hormonerna var helt ur spel och vi fick avbryta. Kroppen kom iordning sen efter det. Det är himla frustrerande att behöva avbryta och vänta, är det nat man behöver i den här karusellen sa är det talamod.

Hoppas att det gar bra den här cykeln trots allt! Lycka till.

• Cynara

Jag tog puregon i 23 dagar innan mina äggblåsor var så stora att jag fick inte en utan 2 otrivelle sprutor, efter det dröjde det ca: 2 veckor sen kom mensen och det ordentligt har alldrig haft så ont i hela mitt liv låg dubbelvikt och kräktes hela natten. :(
    Dagen efter det fick jag tid för VUL då min läkare ville kolla mig då jag haft så ont, han såg då att jag hade två äggblåsor till på G så jag fick en otrivellespruta till som jag skulle ta direkt när mensen gick över vilket var för exakt en vecka sen nu och idag när jag vaknade så hade jag fått mens igen :( alltså andra mensen på 2 veckor. Så jag undrar också hur detta har ställt till det i min kropp, måste ringa gyn på måndag och se va de säger.

Hoppas att det löser sig för dig.

• Aniko

Tack för era svar,skönt att höra att jag inte är ensam om dubbel mens även om det är jobbigt. En sak som är konstig är att på ena sidan av magen så har jag fått stora blåmärken. Det gjorde mycket ont igår när jag sprutade på höger sida och det kom blod då jag tog ut sprutan. Det gjorde det gången före också. Men på vänster sida går det bra att spruta. Det kanske hänger ihop med att den högra äggstocken ligger bakom mensen, men blåsorna växer i vänster?? Inte vet jag men konstigt är det. Jag tror inte jag vågar spruta mer på höger utan satsar bog bara på vänster sida de närmaste dagarna.

Svar på tråden Pergon har förstört allt?!