• Pellepellepelle

NEO på USÖ, kompetent och bra personal?

Hej!

Har tjatat i flera trådar om att jag ska få tvillingar förlösta med KS om ett par veckor, i v.28, då de drabbats av TTTS. Jag är så orolig så försöker få tag på den information jag kan...
    Nu undrar jag om någon har koll på hur neo på USÖ står sig mot övriga landet, ni som varit där, var ni nöjda, ja, berätta allt!

• Svar på tråden NEO på USÖ, kompetent och bra personal?
  • Strumpan 78

Min son låg där under de knappt 9 dygn när han levde.
    Min erfarenhet av avdelningen är mycket positiva. Läkarna är mycket duktiga och kompetenta, jag upplevde dem så i alla fall.
    Vi fick bra info av läkarna om framtida vård, vad vi kunde förvänta oss, både efter vår son var född och efter. Sköterskorna är helt underbara! Vi blev väl bemötta av all personal. Vi fick även bra hjälp och info av kuratorn (det finns två knutna till avdelningen) De hjälper till med kontakt med försäkringskassan för vab, samt hjälp med reseersättning mm.
    Det som jag tycker är synd är att det känns som det är lite stressigt för personalen, de verkar ha väldigt mycket. I bland fick man inte all info på en gång som man önskade eftersom de hade så mycket. Men det är ju inte säkert att det är så nu.

Önskar er all lycka till! Hoppas du kommer tycka personalen är lika bra som jag tyckte!

• Pellepellepelle

Tack, det var skönt att höra. Beklagar att din son inte klarade sig. Det är min stora skräck nu och dit det mesta av min tankekraft går.

Stor kram från mig

• Strumpan 78
    Pellepellepelle skrev 2010-06-20 14:33:53 följande:
    Tack, det var skönt att höra. Beklagar att din son inte klarade sig. Det är min stora skräck nu och dit det mesta av min tankekraft går.

Stor kram från mig
    Jag ska hålla tummarna för dig och dina pojkar, det går säkert vägen. Risker finns men det är mycket goda chanser för att de klarar sig bra i v 28!
Svar på tråden NEO på USÖ, kompetent och bra personal?