• sten

nyskild sen tre veckor, andra gången pappan hämtar

åh vad jobbigt.

sonen (2,5 år) nyss hämtad hos mig av pappan. andra gången sen separationen för tre veckor sedan. vi hade pratat om det innan, jag och sonen, han gallskrek inte eller så men kramade sin nalle så hårt och var en liten stjärna.

mitt hjärta går i tusen bitar. hör att folk säger att separerade föräldrar har "det bästa av singel och föräldravärlden". svårt att se det just nu, mest tårar och ont. inte är det meningen att man ska vara utan sitt barn! 

i vanliga fall är jag mycket pragmatisk och brukar t ex vara mycket glad att pappan vill ha sonen så mycket som han vill trots att han både bor i och är från ett land där det är mycket ovanligt. och att man kan jobba sent de dagar som han är hos pappan.

men oj, var inte beredd på denna matthet och ledsamhet. känner ingen som är separerad med barn - det gör allt ännu värre. kärnfamiljen gör ont som starkt solsken rakt i ögat just nu.

kram

• Svar på tråden nyskild sen tre veckor, andra gången pappan hämtar
  • Curlingmorsan

Kan inte annat än hålla med dig till 100%, det är inte meningen att man ska vara utan sina barn! Det gör så ont så man inte vet vart manska ta vägen ibland. Men jag lovar dig att det "mattas av", det kommer nog alltid vara jobbigt att vara utan dem men man har ju tyvärr inget val. Jag försöker glädja mig åt att de faktiskt har en pappa som vill vara med dem och ha dem halva tiden. Jag vill ju att de ska ha en lika nära relation till sin pappa som de har till mig, för deras skull. Men skulle jag vara rent egoistisk så skulle jag vilja ha dem på heltid och han den skitstöveln (min exman) skulle på sin höjd få ha dem varannan helg. Men det är ju tyvärr inte rätt varken mot barnen eller pappan. Så det är bara att finns sig i situationen och försöka göra den så bra som möjligt!

Jag känner att jag undviker mina grannar ibland när de träffas på kvällen efter en städdag eller liknande. Känner mig så ensam och utanför just för att de allihopa är lyckliga kärnfamiljer. Blää!

Ebba & Felix mamma
  • tempest1

Jag känner också igen mig helt och jag kommer aldrig vänja mig... Är inne på mitt tredje år som separerad och mamma på deltid. Mitt hjärta gråter när dottern är hos sin far. Vet vad som är bra för henne, men kan ändå inte förlika mig vid tanken på att vara utan henne. Har förstört massor av dagar genom att grubbla och vara deppig över detta. Jag vet inte om det blir "bättre" med tiden, men det finns ju inga val. Det är bara att gilla läget. Tufft!

Svar på tråden nyskild sen tre veckor, andra gången pappan hämtar