• Titti02

ex har fått som hon vill

Gift med två egna och två bonusbarn. Bonusbarnens mamma har sedan första stund försökt att förstöra mellan oss och nu har hon lyckats. Vi har levt ihop i tre år och nu vill inte barnen komma till oss längre. De säger att jag och mina barn är elaka. Har alltid tyckt om dem och behandlat alla barnen lika. Min man säger att om han måste välja mellan mig och barnen så väljer han barnen (givetvis). Jag frågade honom igår om han tänkte lämna mig och han svarade vet inte. Till saken gör att jag vet att han flörtar mycket med andra tjejer och har sagt att han inte vet om han vill vara med mig längre. Jag har gjort allt för att hans barn skall trivas men deras mamma snackar skit om mig och deras pappa. Vad ska jag göra? Jag vill ha honom men om han inte kämpar för mig är han då något att satsa på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-24 19:15
    Det är så jobbigt. Han är snäll mot mig och kramas och pussar precis som vanligt. Men eftersom barnen inte vill komma till oss så åker han hem till dem hos deras mamma och träffar dem. Jag tycker inte det är okej. Tycker att han skall avvakta så kommer barnen sakna honom och på så sätt komma till oss. Eller? Han säger att man inte kan tvinga barnen att komma, de vill ju inte vara hos oss. Är det fel att "tvinga" dem hit.? Känns som om jag jobbar i motvind

• Svar på tråden ex har fått som hon vill
  • Thuleslapper

Stackars dig
    Jag förstår hur du känner dig...
    Tyvärr kan jag inte ge dig något bra råd men hoppas att allt löser sig.

Kram

• FrökenKanSjälv

Är det verkligen så att han måste välja mellan dig och barnen? Det är väl snarare så att han måste välja mellan en vuxen partner och barnen. Det spelar nog ingen roll vilken tjej han väljer, mamman kommer ändå att fortsätta med sitt race. Om pappan förstår det så blir det nog lättare för honom att sätta ner foten mot mamman.

Om pappan nu väljer att lämna dig och skyller på att han väljer barnen före dig, så är det nog mest ett svepskäl. För om han verkligen vill stanna med dig så ser han till så att det funkar med både dig och barnen. Sedan är det naturligtvis du som måste välja om du vill stanna kvar med honom när han säger att han inte är säker på ert förhållande. Lycka till!

• Titti02

Det är så jobbigt. Han är snäll mot mig och kramas och pussar precis som vanligt. Men eftersom barnen inte vill komma till oss så åker han hem till dem hos deras mamma och träffar dem. Jag tycker inte det är okej. Tycker att han skall avvakta så kommer barnen sakna honom och på så sätt komma till oss. Eller? Han säger att man inte kan tvinga barnen att komma, de vill ju inte vara hos oss. Är det fel att "tvinga" dem hit.? Känns som om jag jobbar i motvind 

• annvian

Herregud vilken soppa! Hur har det gått TS? Kommit på bättre tankar?

• Comtesse
    Titti02 skrev 2010-06-20 14:05:11 följande:
    Gift med två egna och två bonusbarn. Bonusbarnens mamma har sedan första stund försökt att förstöra mellan oss och nu har hon lyckats. Vi har levt ihop i tre år och nu vill inte barnen komma till oss längre. De säger att jag och mina barn är elaka. Har alltid tyckt om dem och behandlat alla barnen lika. Min man säger att om han måste välja mellan mig och barnen så väljer han barnen (givetvis). Jag frågade honom igår om han tänkte lämna mig och han svarade vet inte. Till saken gör att jag vet att han flörtar mycket med andra tjejer och har sagt att han inte vet om han vill vara med mig längre. Jag har gjort allt för att hans barn skall trivas men deras mamma snackar skit om mig och deras pappa. Vad ska jag göra? Jag vill ha honom men om han inte kämpar för mig är han då något att satsa på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-24 19:15
    Jag tycker att din man gör rätt i umgängesfrågan, han måste ju få umgås med sina barn och JA, det är fel att tvinga dem att komma till er om de inte vill.
Svar på tråden ex har fått som hon vill