Kroppen efter graviditet och förlossning!
Läser av och till trådar här på FL där mammor beklagar sig över att kroppen inte är som den var före de fick barn. Det är hängiga bröst och slappa magar!
Då funderar jag lite...hur tänker man då? Kom det som en total överraskning att kroppen kan förändras?
Vissa ser ut som före barnet, andra ser inte ut såna. Vi har alla olika förutsättningar. Vissa kan lätt träna kroppen, andra kan göra det bättre men blir aldrig som tidigare. Vissa accepterar det andra vågar inte visa sig nakna inför sina män....
Jag blir lite lessen...och undrar, ni som klagar...var erat barn planerat? Eller kom det som en glad suprise, eller ville ni inte ha barn öht?
Ni som fått kämpa för att bli gravida (tagit lång tid, fått hjälp osv) klagar ni lika mkt? Eller är ni bara jäkligt glada över att ha fått barn öht?
Jag hoppas de flesta kan beklaga sig lite inför sina vänninor men sen kram sin bebis/barn och tänka - spelar roll...vi är friska och jag får försöka förändra det jag inte gillar. Men jag har barn!
Men hur tänker man när man gråter ut och vill att nån annan ska betala en operation...för att ens bröst inte ser ut som förrut...
Mao: är barnet man fött inte betydligt mer värt än att kroppen inte ser ut som tidigare? För jag får det intrycket ibland. Mao är det orättvist att jag kunde föda barn men fan att min kropp förfaller....jag ville ju bara både ha barn och snygg kropp?
Alla har rätten att vilja se snygga och fräscha ut, självklart! Men att inte kunna acceptera att man kanske inte kommer kunna se ut som före graviditet och förlossning, när man fött ett barn, det lixom kan jag inte förstå.....eller är jag slut i huvudet som inte förstår?