• Potato

Vilken modersmjölksersättning rekommenderar ni?

Jag kan tyvärr inte amma vår lille knodd, så vi ger honom Baby semp 1.

Men han verkar få ont i magen av det? Så jag tänkte kolla om någon här har någon större erfarenhet av flaskmating till nyfödd?

och snälla, döm mig inte för jag inte ammar..

Lyckans fjäril sätter sig på axeln på den som har tid att vänta*
  • Svar på tråden Vilken modersmjölksersättning rekommenderar ni?
  • ebbebulan

här är en till som inte dömmer. vi gav sonen nan från dag 2. testade att amma o det var det värsta jag gjort i hela mitt liv + vi var tvungna att ge ersättning för han hade gulsot o gick inte upp i vikt. testade semper nån gång men dom kräkorna luktade så illa att vi föredrog nan-kräkor. japp sonen var en liten kräkis...

när jag får barn i gen kommer jag inte ens försöka amma, jag ser bara fördelar med flaskan.

lycka till o grattis till bebben! 

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • Len84
    Skogsflickan skrev 2010-06-20 22:07:43 följande:
    Dömmer ingen heller då jag inte ammade heller eftersom mjölkfabriken var tomFlört

Skit i vad andra tycker..Du vet bäst!

Men som svar: min son kunde inte heller äta nan1, semper1,semper 1 lemolac pga magknip o så fick han förstoppning...Provade då Nan 1 HA och det var som en skänk från ovan! Han åt o magknipen vart som bortblåsta..dessutom köpte jag magdroppar som jag gav då o då..

Jag rekommenderar Nan 1 HA då den är mildare än lemolac.
    Samma här! Ska köpa Nan 1 HA imorgon och hoppas innerligt att det ska bli bra för min lilla tjej! Hon får nu Semper 1 Lemolac och det är väl någorlunda bra, fast hon är fortfarande gasig och har magknip då och då. Gav minifom ända till för nån vecka sen, slutade då eftersom hon HATADE att ta dem innan matningen och bra skrek, dessutom verkar de inte alls hjälpa henne - gör varken till eller från på gaser och magknip. Så Nan 1 HA är mtt sista hopp! Många rekommenderar ju dem så jag ska testa.

Med andra ord skulle jag nog rekommendera Nan 1 HA jag med!
  • Skogsflickan
    Len84 skrev 2010-06-20 22:31:04 följande:
    Samma här! Ska köpa Nan 1 HA imorgon och hoppas innerligt att det ska bli bra för min lilla tjej! Hon får nu Semper 1 Lemolac och det är väl någorlunda bra, fast hon är fortfarande gasig och har magknip då och då. Gav minifom ända till för nån vecka sen, slutade då eftersom hon HATADE att ta dem innan matningen och bra skrek, dessutom verkar de inte alls hjälpa henne - gör varken till eller från på gaser och magknip. Så Nan 1 HA är mtt sista hopp! Många rekommenderar ju dem så jag ska testa.

Med andra ord skulle jag nog rekommendera Nan 1 HA jag med!
    Jag provade minifom jag med...Tyckte bara det förvärrade (det kan bli tvärtom för vissa barn enligt bvc läkaren), dessutom är det inte bevisat att de ska hjälpa..Jag har bara dåligt samvete att vi lät lillen lida i onödan innan vi hörde om Nan Ha..

Hoppas din lilla blir bättre!
  • Potato

Toppen! Tack för alla era svar, ska testa Nan istället och se om det blir bättre :)

Lyckans fjäril sätter sig på axeln på den som har tid att vänta*
  • Helene70

Bytte från baby semp till NAN 1 då baby-semp-spyorna luktade apaKräks.

NAN 1 har funkat toppen!

• Modgun

baby semp använde vi till lillan.
    Nan gick inte då hon blev förstoppad av den.

• Peki

ANvände Nan1 i början. Sonen blev hård i magen av BabySemp 1. När han blev 4 månade gick vi över till Babysemp2. Vi testade eftersom den finns i storpack, det gö inte NAN2, och den funkade jättebra.

Man har inte roligare än man gör sig
  • Gryntroll
    gullunge1 skrev 2010-06-20 21:28:21 följande:
    jag ger  babysemp lemolac, semper magdroppar och minifom. märkte stoor skillnad på lemolacen o vanliga
    Tova 100317
    Håller med gullunge1, testa Babysemp 1 lemolac och magdropparna. Vår tös hade inga problem med trög mage eller så och det var det vi körde på. (Innan vi började med det och använde vnliga Babysemp 1 hade hon däremot lite magknip).

Vilken flaska använder ni? Kan det vara så att er lilla för i sig luft ? Vi använde MAM flaska och det var toppen (men många delar att diska )

Testa annars öven lite massage av magen, typ vatten hjulet eller så, det hjälper tarmarna att arbeta och får ut onödig luft.

När det sedan blev dags för Babysemp 2 använde vi den med aktiva bakterier för att fortsätta vara snälla mot magen.
  • Helene70

Oavsett vilken ersättning du väljer så vill jag rekommendera 1-2 tsk kallpressad rapsolja i ersättningen för att undvika trög mage.

• livet med barn

glömde även säga att prova dig fram till vad som är bäst.
    vi har semper 2 lemolac och den är toppen för våran son som nu är 4 månader och även får burkmat(barnmat). 

~ William 13/2 ~
  • gullunge1

håller med ang flaskorna, kan v ara bra att ha en flaska som är gjord "för kolik" vi använder oss av MAM flaskorna och ja tycker dom e jätet bra. hade en dr brown innan men den va jätte jobbig o diska o så...

Tova 100317
  • livet med barn
    gullunge1 skrev 2010-06-21 19:29:43 följande:
    håller med ang flaskorna, kan v ara bra att ha en flaska som är gjord "för kolik" vi använder oss av MAM flaskorna och ja tycker dom e jätet bra. hade en dr brown innan men den va jätte jobbig o diska o så...
    håller med dig, MAM är toppen. våran son hade aldrig kolik och nu har vi slutat med kolik flaskan eftersom att den riskperioden är över 
    ~ William 13/2 ~
Svar på tråden Vilken modersmjölksersättning rekommenderar ni?