• Aniko

Hur snabbt byggs slemhinnan?

Jag fick mens den 9 juni, den var kortare än vanligt och brun + klibbig, troligtvis för att slemhinnan blev för tunn pga pergotime. Den 10 juni började jag med menopursprutor för vi tänkte försöka hinna med vår första insemination innan kliniken stänger hör sommaren den 24 juni. MEN - den 17 juni började jag blöda igen och nu var det blod som kom. Jag blöder än idag lite grann. Läkaren sa i fredags att jag nog fick mens igen men att äggblåsorna var 8 mm. Även om jag skulle lyckas få tillräckligt stora äggblåsor tills på onsdag - kan slemhinnan verkligen hinna bli tjock tills dess om jag fortfarande blöder idag?! Jag funderar på att avboka det hela. Lite synd bara att ha tagit så många sprutor i onödan...

• Svar på tråden Hur snabbt byggs slemhinnan?
  • Aniko

Hej jag kan ju svara själv för jag var hos läkaren idag och gjorde ultraljud. Jag har alltså blödit rätt så kraftigt sedan i torsdags, i måndags och tisdags var det mest spottings och idag är jag torr. Döm om min förvåning när hon sa att slemhinnan redan var 9 mm! Den bör ju vara minst 7 mm... Nu blev det ändå ingen insemination för äggblåsorna var för små... Får försöka igen då de öppnar i augusti.

Svar på tråden Hur snabbt byggs slemhinnan?