• Hexx
    Äldre 31 Oct 17:52
    43179 visningar
    21 svar
    21
    43179

    Den där mystiska frysbilen igen....

    Nu åkte den förbi IGEN!!!!
    Den ser ut och låter nästan som glassbilen,
    men vad innehåller den?
    Varför får man aldrig reklamblad om den, som man får av glassbilen?
    Kan man betala med kort?
    Är det bra produkter?

    Hur ska man kunna handla om man inte vet vad som finns????
    Den där frysbilen har satt myror i skallen på mig massor med gånger. Vill inte bara gå ut o ställa mig o glo på den heller....

    Finns det någon som kan svara på mina frågor?
    Eller åker den bara här i Jönåker?

  • Svar på tråden Den där mystiska frysbilen igen....
  • Hexx
    Äldre 31 Oct 18:25
    #0

    ja, men grannarna bor så ljag knappt inte ser dem... bara när de susar förbi med bilen.
    Ska nog se om jag hinner ut till frysbilen nästa gång i allafall.... De får väl skylla sig själva om de inte gör reklam för sig.

  • Äldre 31 Oct 18:27
    #0

    Vi har som sagt 3 olika bolag som kommer till oss men vi har aldrig fått reklam från någon av dom, lite skumt, hur ska man ens kunna veta NÄR dom kommer? =D
    Men gå ut och fråga efter ett reklamblad.. du lär ju inte vara den enda som inte vet..

  • Molnet
    Äldre 31 Oct 18:33
    #0

    Jag skulle gått fram till föraren och frågat vad de säljer. Om inte annat för att veta tills nästa gång de kommer om du vill ha nåt.

  • Äldre 31 Oct 18:37
    #0

    Min man säger att braziliansk oxfilé är bland de bättre oxfiléerna

  • Molnet
    Äldre 31 Oct 18:38
    #0

    Tutilure, japp det har jag också hört!

  • Hexx
    Äldre 31 Oct 18:40
    #0

    Tutilure- Är det sant????? Jäklar oxå, de hade ju det asbilligt på coop idag!!!!!
    Och jag som tänkte att det tänker jag INTE köpa, för de brazilianska oxarna är nog jättesjuka och smittade med fågelinfluensan, sars och galna ko sjukan.... Då ska jag åka dit i morrn igen!

  • JRo
    Äldre 31 Oct 18:43
    #0

    Ja i brasilien får korna gå ute och sköta sig själva. Inget tillväxthormon eller antibiotika. Det enda negativa är väl miljön, att de ska skeppas runt hela jorden.

    Men de som liksom ligger i sin egen köttsaft i en lite tjockare plastpåse, de är jättegoda och möra.

    God spis!

  • väntar o längta­r
    Äldre 31 Oct 20:23
    #0

    Jag har fyndat oxfilén på Coop idag! Sååååååå billigt!

    Men för att hålla mig till tråden så har jag aldrig hört talas om den där frysbilen... å andra sidan bor jag ju på landsorten.

  • Äldre 1 Nov 14:35
    #0

    Glassbilen (Ej Hemglasbilen) som under sommaren då och då passerade utanför huset hade en blandning av belgisk glass, SIA-glass, Glassbåtar från Engelholmsglass och turkisk glass. Dock hade den bilen som vi köpt ifrån en risig kylanläggning så en del var isigt...

  • Äldre 1 Nov 14:36
    #0

    PS: Brasiliansk Oxfile har jag aldrig blivit besviken på , däremot scans produkter...

  • Sun 26 Jun 2022 15:56
    #21
    -2

    Hemglass har sida på internet!

Svar på tråden Den där mystiska frysbilen igen....