• Gravid2010

BF den 8/)..från NÄR får man HP då?

60 dgr och de 11 dgr borträkande.. Jag har räknat och räknat men lyckas ändå inte lista ut när.. (och FK säger ett helt annat datum)

Kan du räkna ut detta korrekt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-21 20:27
    8/9 ska det ju stå såklart!
  • Svar på tråden BF den 8/)..från NÄR får man HP då?
  • CeeJay

Jag får det till 29 juni

Det är 60 dagar mellan 29 juni och 27 augusti. Mellan den 28 augusti och 7 september är det 11 dagar. BF 8 september.

• CamillaG78
    CeeJay skrev 2010-06-30 20:39:37 följande:
    Jag får det till 29 juni

Det är 60 dagar mellan 29 juni och 27 augusti. Mellan den 28 augusti och 7 september är det 11 dagar. BF 8 september.
    Men du kan väl bara få HP 60 dagar före BF? Och ersättning för 50 dagar?
  • lundmark

jag har samma bf som dig och har Hp från den 13e Juli

• Gravid2010
    lundmark skrev 2010-07-01 12:33:58 följande:
    jag har samma bf som dig och har Hp från den 13e Juli
    Jag har fått det från den 10 juli... Jag vet inte vilket av våra datum som är korrekt..
  • Gravid2010
    CeeJay skrev 2010-06-30 20:39:37 följande:
    Jag får det till 29 juni

Jag däremot fick det till 1 juli.. men fk säger 10 juli...
  • CeeJay

Sorry, jag var inte mig själv när jag räknade förra gången. Får det till den 10 JULI nu när jag gör en ny beräkning

• CeeJay
    När kan jag få havandeskapspenning?

"Det beror på varför du får havandeskapspenning. Om du får havandeskapspenning på grund av ett fysiskt påfrestande arbete så kan du få ersättning i högst 50 dagar, tidigast från och med den 60:e dagen före beräknad förlossning. Men om du har blivit förbjuden att fortsätta ditt arbete på grund av risker i arbetsmiljön får du havandeskapspenning för varje dag som förbudet gäller.

Havandeskapspenning betalas dock ut längst till och med den elfte dagen före beräknad förlossning. De sista 10 dagarna före beräknad förlossning kan du i stället ta ut föräldrapenning."

60:e dagen före BF är i ditt fall 10 JULI, du kan alltså få HP för tiden 10 juli - 28 augusti. De sista 10 dagarna före BF kan du inte få HP och det är perioden 29 augsti - 7 september.

• Gravid2010
    CeeJay skrev 2010-07-07 21:03:03 följande:
    När kan jag få havandeskapspenning?

"Det beror på varför du får havandeskapspenning. Om du får havandeskapspenning på grund av ett fysiskt påfrestande arbete så kan du få ersättning i högst 50 dagar, tidigast från och med den 60:e dagen före beräknad förlossning. Men om du har blivit förbjuden att fortsätta ditt arbete på grund av risker i arbetsmiljön får du havandeskapspenning för varje dag som förbudet gäller.

Havandeskapspenning betalas dock ut längst till och med den elfte dagen före beräknad förlossning. De sista 10 dagarna före beräknad förlossning kan du i stället ta ut föräldrapenning."

60:e dagen före BF är i ditt fall 10 JULI, du kan alltså få HP för tiden 10 juli - 28 augusti. De sista 10 dagarna före BF kan du inte få HP och det är perioden 29 augsti - 7 september.

aha ok.. så då har jag fått för 50 dagar alltså. Då förstår jag!
Svar på tråden BF den 8/)..från NÄR får man HP då?