• Kakmonster

Pampers; Är Active fit lika mjuk som New baby?

Som rubriken lyder...
    Har en flicka som snart väger 7 kilo men som ammas fortfarande. Absorberar Activefit-blöjan det lösa gula bajset lika bra som New Baby-blöjan gör? Kör nu med Newbaby i stl 3, men snart är dom för små...

• Svar på tråden Pampers; Är Active fit lika mjuk som New baby?
  • angeni

Efter New Baby kommer ju Baby Dry. De är väldigt mjuka och jag har varit väldigt nöjd med dessa.
    Vi har inte haft problem med absoerbering av löst bajs någonsin, förutom Liberos stenhårda bebisblööjor( de minsta)

• Snooze

Efter 5 ungar kan jag utan att tveka säga att Activefit är i särklass den bästa blöjan (och tyvärr dyrast ) Jag tycker att den till och med är mjukare än New Babyblöjan. Vi har bytt till Activfit så tidigt som det bara går.

• Kakmonster
    angeni skrev 2010-06-21 22:39:19 följande:
    Efter New Baby kommer ju Baby Dry. De är väldigt mjuka och jag har varit väldigt nöjd med dessa.
    Vi har inte haft problem med absoerbering av löst bajs någonsin, förutom Liberos stenhårda bebisblööjor( de minsta)
    BabyDry, har ni den på dagen? Trodde det var en "nattblöja". Tänkte inte på den...
  • Agni
    Kakmonster skrev 2010-06-21 22:44:38 följande:
    BabyDry, har ni den på dagen? Trodde det var en "nattblöja". Tänkte inte på den...
    Det spelar väl ingen roll egentligen, man får pröva sig fram.
    Men jag håller med ovanstående. Active Fit är helt klart den bästa blöjan.
    Jag  tycker att den är mjukare, smidigare och mer elastisk än New Baby.
    Jag böt nog sort redan runt 4-5kg :)
    Jag är så jävla grym
  • Amazina

Jag kör Active Fit. Funkar asbra! Min dotter är 16 månader och jag är urnöjd med kvaliteten!! Har haft den blöjan sedan hon var liten.

• hannis

Jag använder BabyDry både dag och natt och visst den har läckt ibland men det gjorde även New baby. Jag märker dock ingen skillnad på Baby Dry och Active Fit förutom priset. Flört

• angeni

Jag märker inte heller någon skillnad på babydry och active fit.
    Bara att de är mer färgade och dyra

Vi har haft babydry dygnet runt.

• Mary Jo

Jag har active fit och den funkar jättebra.
    men vilken storlek är "baby dry" ifrån? Active fit 3an är ju mellan 4-9 kilo..

• angeni

Baby dry finns i 4-9 7-18. Kan även finnas i fler är inte säker då vi inte kommit så högt upp ännu.

Svar på tråden Pampers; Är Active fit lika mjuk som New baby?