• PippiLottan

när ÄL med pergo?

när i cykeln kan man börja räkna med att man INTE får ägglosning under en pergotimekur?? Är på dag 18 idag och har inte haft någon ägglossning ännu. Kan man önska och hoppas några dagar till tro?

• Svar på tråden när ÄL med pergo?
  • Pirripirri

Har du testat med stickor?
    Får du inte gå på VUL?

• NKPGbrud

du kan testa till dag 21, sen bör det vara försent så än är det inte försent alltså.

• NKPGbrud

ja nu är det såklart över dag 21 men då vet du det tills nästa gång iaf :)

• Ladycocos

Jag undrar samma sak: Får du inte uppföljning med VUL kring dag 12-13 för att se om och hur många blåsor som är på gång?

Jag får utslag på stickan kring dag 17-18, och gör VUL ca dag 12-13, sen så växer blåsorna med ca 2 mm per dag och släpper vid ca 20 mm
    För att inte riskera att missa toppen så testar jag 2 ggr per dag, både morgon och kväll.. Jag köper storpack med stickor från www.planera-graviditet.se för att inte ruinera mig. Eftersom det åter tar lite lång tid för oss att lyckas så går det åt rätt många stickor......
  • Lakrids

Senast hade jag en 26 mm stor blåsa på CD 15 och fick utslag på ÄL-stickan dagarna 16,17 och 18. På VUL sa läkaren att blåsorna kan bli upp till 30 mm innan de släpper och att ÄL ofta blir sen vid pergo.

Stolt mamma till Jack
  • NKPGbrud

jag har aldrig gått på vul när jag tagit pergotime, bara när jag tar puregon.

• Ladycocos

OJ, det är enligt mina läkare jätteviktigt så att man inte får för många blåsor. När jag började med Pergo och åt en tablett om dagen så fick jag över 15 blåsor....

• NKPGbrud

jag antar att min läkare nu vet så pass mycket om min kropp och att den verkligen inte släpper iväg för många ägg åt gången.. antar att det är därför.. åh gud, 15 blåsor.. det va värst.. jag äter nu 3 tabl pergo om dan o har nog 2-3 max.. gud va alla är olika alltså.. :) då fick du avsluta kuren direkt va?

• Ladycocos

Jag äter numera 1/2 tablett varannan dag, och får 2-3 blåsor på det. Min läkare vill skära ner dosen till 1/2 tablett dag 6 och 9...

• Pirripirri

Jag hade ett 12mm ägg på dag 12. Fick ÄL igår på dag 20! Så det kan ta ett tag innan ägglossning sker

Svar på tråden när ÄL med pergo?