Angla skrev 2010-07-02 17:15:19 följande:
Men det är väl ändå underbart att slippa fruktlösa försök, utredningar, pergokurer och missfall? Åtminstonde jag tycker att det är mer underbart så, därmed inte sagt att barnet i sig är mer underbart utan endast vägen dit.
Klart att det är skönt att slippa det och barnet är inte mer underbart eller större mirakel än a-barnet

Kanske missförstod jag dig, tolkade ditt svar som provocerande, ber om ursäkt om jag uttryckt mig dumt.
TS: vi har som sagt inte valt bort någon metod (förutom IVF då) för att få barn, vi ville ha barn, IVF var inte vår grej och vi ville adoptera. Men visst har jag fått höra att biodottern är ett så stort mirakel men det är hon inte (inte mer mirakel än alla andra barn som fötts) utan pratar vi om mirakel så är ju a-sonen det eftersom han hade en fruktansvärt svår start i livet och det är så underbart att just han kom till just oss. Vi har inte svårt att få biobarn som många tror (för adopterar man så blir man ju automatiskt gravid

), vi valde adoption först bara

Det är konstigt för många som tror att ALLA adopterar för att man inte kan få biobarn. Men så är det inte alltid men det spelar ju ingen roll i vilken ordning man får sina barn, om man gjort 100 IVF eller inga IVF osv för när man väl bestämt sig för att adoptera så är det man går in för till 100% och då längtar man ju inte efter att bli gravid