Vad gör din tonåring på sommarlovet?
Som jag skrev när jag kraschade en annan tråd så har jag en 17 - årig dotter som trots intensiva försök inte fått tag på något sommarjobb.
De flesta av hennes kompisar jobbar, de få som inte gör det bor inte på samma ort som vi. Vi bor i en liten by utan badsjö inom cykelavstånd, utan skateramp, utan ungdomscafé, utan sysselsättning alls för de unga egentligen....
Eftersom hon inte fått nåt sommarjobb blir det en fattig sommar - vi har tex inte råd med busskort så att hon kan åka till sina kompisar i staden i närheten. Jag har nyligen börjat jobba efter en lång tids arbetslöshet och har därmed inte riktigt fått flyt på min ekonomi och kan inte sticka till henne några pengar. Jag har inte heller tjänat ihop några semesterdagar så jag kan inte vara ledig i sommar utöver den schemalagda ledigheten.
Hennes pappa har en ny kvinna med egna små barn och han går fullständigt upp i dem, det han kan och vill erbjuda henne är att få följa med dem till tex Leos lekland, Barnens gård och liknande och det har hon också gjort några gånger tidigare för att inte vara otacksam.
Men den mesta tiden av de 1½ vecka som hittils gått av sommarlovet har hon tillbringat framför tv:n eller datorn, och så verkar det bli i nio veckor till.
Vad gör din arbetslösa tonåring på sitt sommarlov?