• minon85

Får aldrig tillbaka pappret från huvudkontoret för vidarebefodran till försäkringskassan.

Hur sjutton gör jag nu?
    Jag har fått beviljat havandeskapspenning och fick då ett papper som arbetsgivare skulle fylla i.
    Då jag jobbar i  Bollnäs men huvudkontoret ligger i Stockholm skickade jag dit pappret direkt för att få det ifyllt. Det är 1,5 vecka sen.
    Senast söndag vill försäkringskassan ha in det där pappret men jag har inte fått tillbaka det från lönekontoret (eftersom jag också ska skriva under det) så jag hinner omöjligt skicka det till försäkringskassan så dom har det på fredag.

Hur gör jag nu?

Blir galen på folk som inte kan göra sitt jobb!

• Svar på tråden Får aldrig tillbaka pappret från huvudkontoret för vidarebefodran till försäkringskassan.
  • Billabong

Vad säger de när du ringer och påpekar detta?
    Framgick det av blanketten eller ett personlig meddelande från dig att det var så pass bråttom?

• CeeJay

Om det finns en tidsangivelse på när blanketten senast ska vara inne på FK bör du ringa och meddela att du har "problem" med att få tillbaka den från din arbetsgivare och att du behöver tidsfrist 1-2 veckor. Det brukar inte vara några problem för FK så länge du ringer och meddelar att blanketten skickas in sent.

Sen får du ringa ansvarig person i Stockholm alt be din chef stöta på för din räkning.

• t0va

Brukar inte vara några problem om man hör av sig till FK och säger att det inte kommer gå, har fungerat bra varje gång jag pratat med dem om sånt. 

Svar på tråden Får aldrig tillbaka pappret från huvudkontoret för vidarebefodran till försäkringskassan.