• Isbit

När börjar man med ersättning nr 2

När börjar man med ersättning nr 2 ??

det står på förpackningen 0-1månad ska dom äta max 140
    men min tjej äter 180 o är 5 veckor.
    hur mkt ska man bry sig om det som står på förpackningen?

• Svar på tråden När börjar man med ersättning nr 2
  • vårat

undrar det med. min son äter nan från födseln står det på den, han äter 180 och nu och han är 2 månader men när han va 1 månad så åt han nästan 200 då han växte sa dom på bvc. men som sagt så vet jag inte häller hur mycket man ska ge eller när man ska byta, men han blir mätt och är nöjd som det är nu och vi byter nog när man märker att han inte blir mätt. står ju att man kan byta vid 4 månader. så vi får väl se hur det blir. min dotter började få smakisar vid 3 månder och hon det gick jätte bra att börja så tidigt med det:)

• Bobbenn

Det är bara riktlinjer

Nr 2 från 4 månader. Mer järn i den

Är det varmt här inne eller är det bara jag som är HET ?;)
  • EmmaLengstrand

det kan bero på se hur mkt mätt dom blir på ettan min lilla blev inte mätt tillslut då fick hon av bvc börja med 2an redan vid 3 mån ålder..De kan bero på allt med vikt osv

• mammahärochnu

Man kan ge även från nyfödd står det på Nan2-paketet. Vi har köpt det för att se om sonen blir mättare då han inte orkar äta så mycket på en gång (ca 80-110 ml och i mycket enstaka tillfällen har han klarat 120 ml) och därför blir hungrig nästan direkt igen. Nan2 innehåller mer som håller babyn mättare. Vår son blir 2 månader på måndag.
    Och till din fråga, det är babyns hunger som ska styra (precis som vid ammning) så låt du din baby äta tills hon är mätt och nöjd.

♥♥♥Jag blev mamma 5 maj 2010!♥♥♥
  • Skogsflickan

Måtten på paketet är bara riktlinjer som en annan sa. Det står på paketet också att det kan variera och det kan skilja från barn till barn.

Min 3 månaders äter 200ml var 3-4 timme ibland varannan timme och ibland var 7:e timme.

Svar på tråden När börjar man med ersättning nr 2