• MysTic PrincesS

En värld full av vackra?

www.aftonbladet.se/wendela/article7361039.ab

Vem avgör om man är ful eller vacker?

Får fula bara fula barn och vackra får bara vackra barn?

Jag må vara tappad i golvet eller felvaccinerad men jag ser inget bra med detta Obestämd

Är ett vackert skal så jäkla viktigt egentligen? Blir man lyckligare? Smartare? Rikare? Kanske idag ja, men om 100 år, då det kryllar av vackra människor? Då är vi tillbaka på ruta 1.

Alldaglig med världens sötaste ungar iaf. Mer än lovligt nöjd över det

Skulle ni kunna tänka er att antingen donera ägg/sperma eller ta emot enbart för chansen till ett vackert barn?

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Svar på tråden En värld full av vackra?
  • SilverEmma
    Såg det där också & förstår verkligen inte...jag har sett massor av fula människor som fått toksöta un14gar och ruskigt snygga människor vars barn inte är fullt så söta... (nej, alla barn är inte söta)

Dom kan ju inte garantera ett sött barn direkt... 
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Göteborgsmamman75

Jag tror att även om man varit hiskeligt ful som stryk - så hade man nog ändå om man fått välja, skaffat biobarn. Det med att sprida våra egna gener ligger så djupt i oss att den där banken nog inte kommer bli nån succe direkt (förutom för dem som av någon anledning verkligen behöver ägg eller spermiedonation).

Och som de säger alla barn är söta - i sin mors ögon och det är ju sant.

• Haraaz

Skönheten ligger i betraktarens öga...

Jag tror det där snacket om vacker vs. ful är farligt. Det kanske blir som förr i tiden då man ville uppnå en fullkomlig "ras", enbart vita, blonda, blåögda och smarta.  Man kanske börjar sålla ut folk med viss hårfärg, ögonfärg, hudfärg... Det skulle ju bli katastrof.

• lennartsdotter

De missar helt den där biten om "genetisk kompatabilitet". Två till synes snygga människor kan ha samma exteriöra defekter och IRL kanske de aldrig skulle attraheras till varandra pga. liknande svagheter.

Ger de några garantier för snygga barn? Hur gammalt få barnet blir innan garantin går ut?

Äh, så korkat. Det kommer dö ut.

• MirjaochJolinesMamma

Farliga saker det där!

Älskar Mirja & Joline
  • gimatah

Var bara tvungen att kolla in http://www.beautifulpeople.com.
    Ja man kan verkligen ställa sig frågan vad som är vackert inte hittade jag ngn snygging där i chatten varken tjej eller kille.
    Det verkar ju helt sjukt tror det är mest för att provocera det där.

• Lady Gogo

Haraaz - Men alla tycker ju olika. Jag tycker att vita, blonda & blåögda oftast ser mindre intressanta ut än vad mulatter/halvasiater och andra mixade gör som har lite färg.  

Och det är också lite av den anledningen hela grejer krackelerar. Vem bestämmer vad som är snyggt och vad som är fult? Skönheten ligger ju i betraktarens ögon och alla har olika syn på vad som är vackert och inte. Det är väldigt luddigt att använda ord som "snygga människor" och "fula människor" eftersom att det alltid finns folk som tycker att den "fula" är snygg, och att den "snygga" är ful o.s.v. 

Skitlöjlig grej iallafall! Verkligen fjantig.  

i'm not a slave to a god that doesn't exist..
Svar på tråden En värld full av vackra?