• NKPGbrud

Nån mer som började med pergotime början på juni?

Började med pergotime den 6 juni. Började ta ägglossningstest varje morgon från dag 10 och framåt. Fick utslag på dag 18 ( blev hur förvånad och glad som helst att det funkade denna gång ) . Har tidigare försökt med både enkeldos och dubbeldos och inget av det funkade så nu kör jag med trippeldos. Trodde ett tag att jag inte bet på pergo alls, men så va alltså inte fallet :)   Även dag 19 hade jag utslag på stickan. Då bör detta betyda att jag fick ägglossning dag 20. Provade även då ett ägglossningstest för att va på den säkra sidan och det visade inget utslag, så allt är som det bör. Dag 21 började jag med en progesteronkräm som heter ProgesterAll. Dag 23 gick jag till sjukhuset och de tog ett blodprov för att se om jag verkligen haft ägglossning. Har planerat ta krämen i 14 dagar fram till dag 34, alltså den 5 juli. Dag 35 sedan har jag tänkt grav.testa mig och visar det negativt ska jag sluta med krämen samma dag och invänta mens som bör komma efter 1-3 dagar.  Visar testet positivt fortsätter jag med krämen i minst 3 mån för att försäkra mig om att ägget fastnar ordentligt. Så ser mitt försök för denna månad ut!

• Svar på tråden Nån mer som började med pergotime början på juni?
  • NKPGbrud

Jahopp, igår hade jag och min kille en trevlig stund och fick då lite brun-rött på pappret efteråt. idag har det fortsatt med lite mer rödare, ja som mens då typ. det var meningen att jag skulle grav.testa mig tidigast imorn men va tusan, nu känns det rätt kört.. men jag kan inte sluta fundera... jag tar ju som sagt naturligt progesteronkräm och jag förstår inte, var det inte meningen att så länge jag använder det så bör jag inte få mens. det borde jag få när jag slutar ta krämen? men jag ska ta grav.test imorrn bitti, är det negativt och den här så kallade mensen fortsätter även imorrn så räknar jag första mensdag från idag, eller vad tror ni? eller är det kanske dag 1 igår, efter sexet då det faktiskt började komma, dock pyttepyttelite men ändå?!  ska hur som haver börja om direkt igen på dag 5 med pergotime och hoppas på ett bättre fortsättande. har läst lite om tidiga missfall och rödbruna flytningar, tydligen många som har det och ändå är gravida och så, det har stillat mitt sinne litegrann och det är skönt. men vet ju inte än om jag ens blivit gravid. jag hoppas fortfarande iaf.

Svar på tråden Nån mer som började med pergotime början på juni?