millchan skrev 2011-02-20 13:21:39 följande:
Vem vill inte sitt bästa för sitt barn?
Om det har blivit utlovat att utredningen ska sätta i gång så ska det väl sättas i gång eller?
Föräldrarna, läraren, rektorn och en dyslexi kvinna har haft möte och dom sa att nu sätter vi i gång och hon skulle låna grabben 1 timme i veckan för att göra tester och det här utlovades i början av januari och vi är snart i slutet av februari!
Det finns både bra och dåliga lärare och just grabbens lärare är inte den klyftigaste på två ben!
Snart har 4de året gått och vad kan grabben?
Han blir retad för att han inte kan läsa eller skriv, han vägrar att stå framför klassen och göra redovisningar för han vet inte vad han ska säga.
Och nu i veckan hade han matte prov och efter mindre än halva tiden lämnar han klassrummet och skolan för att han har fått ont i magen och huvudet och läraren har inte mage att kontakta föräldrarna om vad som har hänt!
Som tur var hade han gått hem och inget hade hänt efter vägen men vilken lärare låter eleven bara dra mitt i allt och inte höra av sig?
Kaje:Om du inte tycker att vi föräldrar får reagera för att vi vill att våra barn ska få den bästa hälpen så vet jag inte hur du tänker!
Men det kanske är så att alla lärare håller varandra om ryggen och inte bryr sig om dom som har det jävligt svårt i skolan!
Nån måste faktiskt reagera och inte bara låta tiden gå och och allt bara blir svårare och jobbigare för barnet!
Då tror jag att du har missuppfattat mig. Vad jag vill göra klart är att det är svårt att skylla på folk som inte har den faktiska makten över något. Klart att det är bra med aktiva föräldrar. Men ta reda på vem som faktiskt är ansvarig för att utredningen görs och skyll inte på skolan i allmänhet. Jag har inte sagt att alla lärare eller rektorer är toppen. Jag har inte sagt att alla skolor är det. Men jag har väldigt svårt för när man på ett högst märkligt sätt målar ut hela svenska skolan och alla lärare som skit bara för att man har råkat illa ut. Om jag råkar ut för en klåpare till läkare eller en idiot i ICA-kassan så inbillar jag mig inte att all svensk sjukvård är dålig eller att samtliga kassörskor är IQ-befirande.
Vad jag reagerar på är tex då du skriver:
"Lärare alltså så jävla singriga så USCH, BARA DOM FÅR SIN LÖN SÅ SKITER DOM I ELEVERNA!!! fY fan!"
och nu igen
"Men det kanske är så att alla lärare håller varandra om ryggen och inte bryr sig om dom som har det jävligt svårt i skolan!"
Jag sliter otroligt mycket för mina elever och jag vet att de flesta av mina kollegor gör det också. På min fritid, för mina egna pengar, för låg lön, i en psykiskt pressande situation både för elever , för mig och mina kollegor och det i en ekonomiskt mycket eftersatt sektor... Precis som jag skrev i inläget innan. Att då läsa uttalanden som dina känns rätt orättvist. Är du förbannad på
den här läraren,
den här rektorn,
den här skolan så står det dig fritt att vara det. Jag vet inte hur just dom är och kan inte säga emot dig på något sätt i det. Men att slänga skit på alla oss lärare i allmänhet känns rätt lågt.
Vill du komma någon vart så se till att sätta eld i baken på rätt personer. I inlägg nummer 76 så skriver Eldo om samma sak. Bara för att skolan har möten innebär inte det att de nödvändigtvis har ansvaret för att utredningen drivs framåt. (Även om de också skulle vara inkompetenta.) Att lägga det ansvaret och vara förbannad på fel person/er ger nämligen ingen effekt. För mig känns det mer som att du i din upprördhet sparkar åt alla håll. Kolla upp vem som har ansvar för vad istället.