• SaSa och så en till

Tabletter som hämmar mjölkproduktion. Var finner man dessa?

Jag vill sluta amma. Är trött på att ständigt blöda... Har hört att man på bb kan få tabletter som hämmar mjölkproduktionen. Kan man få dessa via vårdcentralerna oxå? Vart vänder man sig angående detta?

• Svar på tråden Tabletter som hämmar mjölkproduktion. Var finner man dessa?
  • Philippa

Du vänder dig till vårdcentralen.

• Paincake

Vänd dig till vårdcetralen så skriver en läkare ut tabletter till dig. Lycka till!

• FinastE2010

Jag sa innan att jag inte skulle amma på förlossningen och då fick jag 2 tabletter i stort sett direkt efter förlossningen. Gick hur bra som helst, har ju inte märkt av något konstigt så. Och det var ju några månader sen nu. :)

• Här och nu

Kan man börja ta dem innan förlossningen?

• ELLEoClara

Tabletterna tas EFTER förlossningen, du får dom där av personalen. Ska helst tas inom 48 h.

• annsan82

du kan även vända dig till din amningsmottagning, det gjorde jag vid båda mina "amnings stopp". Tabletterna heter pravidel och de ska du äta i minst 10 dagar. Dock vanligt att du måste äta en kur till då det beror lite på hur länge du, försökt amma/ammat/pumpat, hur lätt mjölken stannar av. jag ammade min "färskaste" son i två veckor och det har inte slutat ännu för mig och jag slutade min två veckors kur i förigår!? Och med förra sonen som jag försökte amma i tre månader så tog det en månad för det att sluta, och två kurer pravidel.

Lycka till!!

Fråga gärna om du  vill ha fler råd o tips, så ska jag försöka svara.-) 

tre blev fyra...
  • ebbebulan

sonens bvc-tant ordnade så att en läkare skrev ut ett recept på pravidel, bara att hämta ut på apoteket. testade att amma i en veckas tid o var det värsta jag gjort + att vi ändå var tvungna att ge sonen ersättning för att han skulle öka i vikt o bli av med gulsot. jag behövde bara äta en kur.  

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.frujansson.wordpress.com
Svar på tråden Tabletter som hämmar mjölkproduktion. Var finner man dessa?