• Anonym

Vänskap + sex

Jag har haft en realtion med en gift kvinna. Det har pågått i tio år nu.
    Vi är goda vänner, vi träffas en gång i veckan hemma hos mig, vi lagar mat, och äter tillsammans,sedan vi har sex, sedan vilar vi, nån timme. därefter vi umgås, pratar, mysar,och sedan sex innan hon går hem. Hon är hemma hos mig en hel dag.

Så här har det alltid varit, Ibland jag berättar saker och ting som ha varit, om jag är ledse,om jag är arg,så hon vet allt om mig.
    Men jag vet inte så mycket om henne,Hon säger, hon lever med sin man som en kamerat, och de håller ihop för barnens skull. Jag tror mannen vet om vår relation,Men han kanske inte bryr sig om,. jag vet inte i alla fall,

Hon kall pratar väldig mycket, jag är snarare mycket rak och saklig människa. Detta bettende gör mig väldig trött, att jag inte vet så mycket om hennes privat liv,men ändå, jag har inte brydd om. Jag är inte nyfiken person.

Jag har varit väldig generös, ödmjuk,vänlig och trevlig mot henne.
    hon är också en vänlig människa, vi är goda vänner.hon är en som jag kan lita på.
    jag har inte vänner, ha få kompisar,och bekantar kring mig,

Sedan jag har varit sjukskriven,är alltid trött, utbränd,utmattad,och orkar inte göra något förändring i mitt liv.
    Jag har inte mått bra,då när jag har sex med henne, Jag känner mig inte tillfräställd,jag får utlösning, men ändå sugen igen,jag är inte alls kåt.är bara sugen efter sex, ibland onanerar jag, men jag mår inte bra heller av det.

Jag har inga skam, dålig samvet ,och dålig själv känsla,när jag har sex med henne.
    Under tiden, som vi har haft relation ( sedan tio år tillbaka ) få gånger jag har försökt träffa andra kvinnor,
    Vid något tillfälle, jag har också haft sex med andra kvinnor, men jag har inte mått bra heller. det gick inte bra heller vår kontakt. Jag blev sårad och bitter av de, men hon stannade alltid kvar,1-2 gånger, hon kände till. Jag själv berättade,
    Jag längtar efter barn och familje liv.
    Hon vill inte flytta ihop med mig.
    Jag orkar inte träffa nån annan kvinna.samtidigt ,jag är inte nöjd, vad ska jag göra ?

• Svar på tråden Vänskap + sex
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Det låter verkligen som du inte mår bra. Om du är sjukskriven kanske en läkare kan hjälpa dig med en remiss till någon som du kan prata med som eventuellt kan hjälpa dig ur det läge som du befinner dig i. Du skulle behöve ta tag i ditt liv på olika sätt. När du väl börjar göra något, även något litet, kommer det göra att du känner dig succesivt bättre. Om du ser över din livssituation kommer det också påverka hur dina relationer ser ut. Så som du har det nu är det lätt att du kan känna dig utnyttjad.
    Tommy

• Anonym

hej
    jag känner mig inte uttnyttjad av henne, som jag beskrev.
    vi är goda vänner också och hon gett sin stöd till mig flera ggr.

Om man ska använda ordet uttnyttja, alla människor utnyttja varandra på olika sätt, för sin fördel.
    att prata med en läkare om min hälsa ,samt en psykolog, det har jag gjort, men det har inte gett mig något resultat.

har du läst det som jag har skrivit  om mitt situation?

Svar på tråden Vänskap + sex