Anonym (Ledsen) skrev 2010-07-22 23:17:21 följande:
Häromdagen sa 7åringen: Ibland tror jag att du och pappa ska skiljas.
Det hugger i hjärtat när man hör något sådant... Men så naturligt och enkelt resonemanget är: då får jag bo varannan vecka hos dig och varannan hos pappa.
Livet är svårt, så mycket ansvar för så många människor som hänger på mina axlar.
En av våra har också frågat lite försiktigt åt det hållet, så det har märkts lite grand i alla fall. Och jag går med den frågan hela tiden: Hur länge måste jag stå ut, kan det aldrig bli bättre? Det är inte bara sex, utan närhet, ömhet och känslan av att hon egentligen vill vara med i vårt "familjeprojekt".
Och vad är alternativet? Ensamstående pappa med ett gäng ungar? Nån varannan vecka skulle det inte bli, det är självklart att ungarna skulle vara mest hos mig, kanske hos henne en del helger, för hon klarar dem inte ensam.
Skulle jag hitta en ny? Jag vet inte ens var jag skulle börja, och jag har inget som helst självförtroende när det gäller kvinnor, jag har aldrig varit otrogen, inga alternativa erfarenheter, allt har kretsat runt henne i många år, och hon vill ju inte ha mig längre. Vem vill ha en medelålders kille, som inte är så ung och snygg längre, och dra på sig hans gäng ungar? (Det är fina ungar men det är ju med mina ögon.)