Vilken var den bästa dop presenten ert barn fick?
Hej
Ska på dop på lördag och undrar om ni har några tips på presenter?
Det är familjens tredje dotter som ska döpas...
Hej
Ska på dop på lördag och undrar om ni har några tips på presenter?
Det är familjens tredje dotter som ska döpas...
Den absolut bästa presenten, som har uppskattats av både oss och vår dotter är Astrid Lindgrens samlingsbox. Alla hennes filmer i en skattkista. Annars fick hon en Mumin (snorkfröken) stol som hon uppskattar väldigt mycket. Fonder är ju inte så nedrans kul att få, men en bra present som (förhoppningsvis) växer med åren och kan bli ett bra bidrag till en flytta-hemmifrån-present.
Tack!
Fler???
jag gav bort "stora fordonsboken" för 3 år sen, är ännu favvoboken hemma hos dem!
Ja du...
11111 kr insatt på ett sparkonto. Just det beloppet för att vi hade dopet i samband med hennes 1 års dag.
Sen en sagobok med illustrationer av John Bauer.
Sen fick hon en liten nalle i sjömanskostym hon blev väldigt förtjust i
En stor tavla med ett foto på när sonen var några veckor gammal... den har man "nytta" av hela livet. 3-vligt minne :)
Annars så var det ett set där man skulle sätta fotavtryck/handavtryck på bebisen som också är ett 3-vligt minne.
Pengar är ju en bra start men av min bror fich vi en läragå-bil. Kanon !
En tuff-tuff-tåg tavla från www.studionele.se . Jättefin personlig tavla med uppgifter och namn... Snygg till barnrummet.
En sak jag tyckte var bra var pengar till att gå och fota hos en fotograf!
Vi gav bort ett presentkort på babysim som var väldigt uppskattat just då, de bytte in det nu i veckan mot pengarna, eftersom de ska flytta.. :P
Barnservis med Elsa Beskow-motiv och barnbestik. Har vi använt massor.
Böcker.
Dopfilt - filt med namn och födelsedata (längd, vikt, födelsetid, klockslag) broderat på.
Böcker (fick ett par från Skattkammarserien som innehåller blandade böcker och verser).
Pengar att sätta in på konto eller köpa något speciellt för
Smycken (till pojke är det ganska ovanligt. Ex id-bricka eller stjärntecken kanske?)
En mini-Kånken väska (ryggsäck)
Leksaker från märket Rubbabu (http://www.rubbabu.com/) är tuggvänliga tills tänderna kommer, sen är det rekommenderat att "gömma" dem tills de inte tuggar sönder och samman saker med nya tänderna längre )
Fårskinn
MInikånken