• LeLove

ni som har en gabriel!!

Kallas han för Gabriel eller blir det automatiskt Gabbe?

• Svar på tråden ni som har en gabriel!!
  • LeLove

Har tänkt det oxå, bara hoppas att folk tar åt sig det oxå, som Mallaco skrev ovan, när kompisarna börjar säga det å barnet själv accepterar det ok, men tills dess är det Gabriel som gäller =)

• arkeologitjejen

Min bästa kompis son heter Gabriel. Han heter inte Gabbe, men ibland "NU FÅR DU SLUTA SPELA TVSPEL!!!".

Linnea 080310 & BF 100930
  • tusshh

min gabriel kallas för gabbe, gabbeman, gabbo - de blir väl bara så, örjan hade ju inte funkat att kalla honom om de ska "rimma" mot hans namn...

• Linalill

Min son Nathaniel kallar vissa för Natte, personligen tycker jag Natte låter som en liten gris och tycker inte om det, men men bryr mig inte så mycket. Jag kallar honom Nathaniel, skrutten eller hjärtat. Smeknamn behöver ju inte komma utifrån namnet.

• Bedan

Min syrras son heter Gabriel, när han var liten kallades han för Babel, jag vet inte om han gör det fortfarande.

• annadite

Om du och pappan lär alla runt omkring er att han ska kallas Gabriel och inte Gabbe så kommer det bli så. När vår Isadora föddes kallades hon för allt möjligt men vi har alltid sagt Isadora eller Izzie, och så har det blivit. Ingen kallar henne för något annat eftersom de är så vana vid hennes namn.

Men när er son börjar skolan så kan det ju faktiskt bli lite smeknamnsbyte. Tror dock inte att ni kommer bry er märkbart då. ;]

• Bjellsmamma

Min Gabriel blir för det mesta kallad för Gabriel - hör Gabbe ibland - men oftast Gabriel. Ni kan ju säga till eran släkt och era vänner att ni inte vill att han blir kallad för Gabbe då kommer det automatiskt nog bara bli Gabriel i er omgivning. (om det inte ger motsatt effekt så klart ;) )

• Mallaco
    Bedan skrev 2010-07-04 20:34:10 följande:
    Min syrras son heter Gabriel, när han var liten kallades han för Babel, jag vet inte om han gör det fortfarande.
    Min son sa Babiel om sig själv och så även hans syster blir lite gulligt när de tror att de säger rätt .
  • LeLove
    arkeologitjejen skrev 2010-07-04 19:11:02 följande:
    Min bästa kompis son heter Gabriel. Han heter inte Gabbe, men ibland "NU FÅR DU SLUTA SPELA TVSPEL!!!".
    Mallaco skrev 2010-07-08 19:20:04 följande:
    Min son sa Babiel om sig själv och så även hans syster blir lite gulligt när de tror att de säger rätt .
    Hehe ja, försöker få min dotter att säga Gabriel men antingen blir det Arel (hon älskar Ariel) eller Galel, får se vad hon kallar han när han väl e ute
  • cocos87

Bara ni hemma säger Gabriel så följer väl alla andra efter.
    Vi har en Nathalie och när någon försökt säga Natta så säger jag ifrån, hon heter Nathalie inget annat, sen är det väl en annan sak när dom blir större och kan bestämma mer själva
    Men ta Gabriel ni om ni gillar det!

Nathalie 090607, Lillebror med BF 101029
  • Mallaco
    LeLove skrev 2010-07-11 20:01:17 följande:
    Mallaco skrev 2010-07-08 19:20:04 följande:
    Hehe ja, försöker få min dotter att säga Gabriel men antingen blir det Arel (hon älskar Ariel) eller Galel, får se vad hon kallar han när han väl e ute
    Haha  våran lillebror (2 år) säger Galen just nu. Hoppas inte det blir smeknamnet iallafall
  • LeLove
    cocos87 skrev 2010-07-11 21:52:06 följande:
    Bara ni hemma säger Gabriel så följer väl alla andra efter.
    Vi har en Nathalie och när någon försökt säga Natta så säger jag ifrån, hon heter Nathalie inget annat, sen är det väl en annan sak när dom blir större och kan bestämma mer själva
    Men ta Gabriel ni om ni gillar det!
    Får hoppas det, ja de blir ju annorlunda när han själv kan "bestämma" men när han e liten då e de bara Gabriel som gäller å inget annat =)
    Mallaco skrev 2010-07-11 21:54:59 följande:
    Haha  våran lillebror (2 år) säger Galen just nu. Hoppas inte det blir smeknamnet iallafall
    Haha va gulligt =)
  • ALY538
    Idun skrev 2010-06-29 16:28:34 följande:

Känner en Gabriel som kallas det och inte Gabbe

- Det? (undrar)
Svar på tråden ni som har en gabriel!!