Digitala ägglossningstestet - ger det korrekt utslag på Er ?
Ni som har PCO - ger det digitala ägglossningstestet korrekt utslag på Er ?
Vet någon varför man enligt Clearblue inte ska använda testet om man har PCO ?
Ni som har PCO - ger det digitala ägglossningstestet korrekt utslag på Er ?
Vet någon varför man enligt Clearblue inte ska använda testet om man har PCO ?
Jag fick falska utslag på clearblue vilket man tydligen kan få vid just PCO så det är nog därför dom skriver att man inte ska använda dom
Jag fick falska utslag på clearblue vilket man tydligen kan få vid just PCO så det är nog därför dom skriver att man inte ska använda dom
Det sker för att haleten LH (ägglossningshormon)hela tiden är för hög vid PCOS. LH utsöndras av dessa icke normala äggblåsor som tillbakabildas vid PCOS. Om du tar pergotime eller annant ägglossningsstimulerande hormon kan du ta test. Förr när testeten inte fanns rekomenderades samlag varannan till var tredje dag , så spermier alltid var på plats och det gick bra det med. ÄL-test har kansk funnits på marknade de sista 15-18 åren.
Många par stirrar sig blinda på testen och har samlag för sent och då hinner inte spermierna fram till ägget i tid för att befrukta detta, misslyckande är ett faktum. Ägget kan bara befruktas under 24 timmar efter att ägglossning skett mendans spermierna överlever 3-4 dygn i livmodern.
Ja, det får jag!
Och senast jag fick äl så jag jag bergsäker på att det stämde då jag är gravid.
Jag hade utslag varje "ägglossning", sen visade det sig att jag har PCO och inte har haft en ända ägglossning.
Jag rekommendera varannan dag i mitten av menscykeln istället för att stirra sig blind på ett test. Lycka till.
Ibland har jag fått utslag utan att ha fått ägglossning och ibland har jag fått ägglossning utan att ha fått utslag. Detta vet jag eftersom jag kollat med vaginalt ultraljud. För min del spelar det ingen större roll om det är en Pergocykel eller ej. Visst ökar chansen till ägglossning för mig med Pergotime men testerna visar fel iallafall.
Både ja och nej När jag åt pergotime hösten-08 fick jag utslag runt dag 17 i cykeln, men det blev ingen ägglossning (kontrollerat med blodprov). Under sista halvåret har jag haft 2 ägglossningar vad jag vet, en i januari innan vi började med IVF och en nu i veckan och fick då utslag två dagar i rad och sen inget utslag... Är nästan helt säker på att det var ägglossning i januari, mensen kom ett par veckor efter. Den här gången har jag haft rätt myket ont i magen och så "ägglossningssekret". Visserligen CD 35 men ändå, bättre sent än aldrig?!