• gnetasuggan

Varför vill min man inte älska med mig?

Jag vet inte var jag skall börja, det käns oerhört tungt att ens skriva om mitt problem. Ofta hör man och ser man om män som inte får sex, jag är kvinna och det känns verkligen tabu att känna så här. Vi har varit tillsammans i 10 år första året var fantastiskt samliv och allt. sedan dog det helt efter vägen. Jag har inte gått upp i vikt eller sältit mig eller ändrat mig på ngt vis. jag bryr mig om mitt utseende. MDet hände ngt jag vet inte vad men min man vill inte alls , alla gånger vi skall ha sex är på mitt initiativ och han har till och med sagt att " du kan inte tvinga fram känslor" när jag sagt att jag vill.
    Jag är helt sexuellt utsvulten och är rädd att jag snart gör något oigenomtänkt.dvs jag bara måste vara otrogen snart eller ?! jag orkar inte!!! Jag är den trogna typen Jag vill inte absolut inte vara otrogen , men jag orkar inte snart, jag  tycker att det är det som passar mig (att leva i ett troget förhållande mellan 2) MEN min man vill inte ens ta i mig det måste väll vara att han döljer något eller han blir inte alls atraherad av mig ?! Jag har försökt med alla medel att tala med honom men han vägrar.jag har konfronterat har du ngn annan , han nekar men han säger inte vad det beror på jag tror inte han har ngn annan faktiskt han verkar bara ointresserad eller så "tänder" han på ngt jag ej vet och ej lär få veta heller. Nu känner jag mig så avisad efter alla år så jag tänker inte på annat än hur det skall lösas jag har som sagt försökt prata med det går inte. 
    familjerådgivning vägrar han, han tycker jag pratar sönder det hela. ett exempel kan vara jag blev gravid , efter en underbar resa utomlands där sexet var på mitt initiativ och den enda gången!! Sedan ville han inte alls för att jag var gravid under hela graviditeten det höll på att knäcka mig känslomässigt jag bara grät och grät över hur ful och motbjudande jag kände mig då, nu vill han inte heller fast jag inte är gravid längre. Hur kan han nonchalera mig så här hur kan man göra så här mot en människa . jag är ständigt ledsen över detta . Jag ser ingen lösning alls på detta, jag kommer få finna mig i detta och leva ett liv jag inte vill bara för att jag älskar honom och vi har barn i hop. Jag har talat om för honom ofta och mycket hur mycket jag vill ha honom men i vårt förhållande verkar det ej vara samanknippat att älska varandra och ha sex (det tycker jag det är ju ett bevis på känslorna) han tycker att man bara kan gå omkring och älska varandra och aldrig ha sex .Vi har världens finaste familj och jag är så lycklig över våra barn, som sagt jag älskar min man men han fattar inte att han håller på att förstöra oss! Jag kunde lika gärna bo med en kopis. Jag känner mig kollosalt avvisad och går in i att gråta varje dag över detta. jag känner mig samtidigt jätte arg på honom och gnäller och skäller på honom som straff för att han gör mig så här illa!

• Svar på tråden Varför vill min man inte älska med mig?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du beskriver att du är helt förtvivlad över situationen och jag tycker att du också verkar vara på väg att bli helt utmattad i dina ansträngningar. Det verkar som att du är helt ensam med det här problemet, att din man inte alls vill dela det med dig. Så här kan du inte ha det. Om du forsätter att kämpa så här ensam så kommer du att bli mer och mer frustrerad. Det är absolut nödvändigt att din man kommer in i matchen. Ni kanske har hamnat i så negativa mönster att det helt har låst sig för din man. I vilket fall som helst så behöver han och du hjälpas åt att förstå och förändra situationen. Detta går inte utan att din man bidrar med förklaringar till varför han inte vill ha sex. Om han inte själv har svaret så behöver han eller ni tillsammans gå till någon utomstående professionell person som kan hjälpa er att förstå och förändra situationen. Om din man absolut inte vill så får du nog överväga att lämna relationen annars riskerar du att må väldigt dåligt.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Varför vill min man inte älska med mig?