• Daisy The Flower

PCO och ägglossningstest! Hjälp!!!

Jag skulle kolla min ÄL denna månad med ÄL-stickor. Har fått svagt positiva streck på testerna FLERA gånger med flera dagars/veckors mellanrum?! Vet inte om de blir negativa nån gång eller om de förblir svagt positiva jämt eftersom jag har tagit stickprov.

Men man ska väl inte testa postivit så ofta?!!! Vad kan det tyda på då?? Har Inte diagnosen PCO men har fått höra av nån doktor att mina äggstockar såg ut som "PCO-äggstockar".

Hur får man diagnosen? Vad mer än äggstockarna tyder på PCO?

• Svar på tråden PCO och ägglossningstest! Hjälp!!!
  • Kinne79

På mig är det mest äggstockarna som visar att jag har pco, inga tester tyder på det. Förutom äggstockarnas utseende så är det att jag har svårt att gå ner i vikt.

• piapiapia

Patientföreningen för PCO och PCOs

www.pco-s.com/

Här finns mycket bra information. Jag har varit lite förvirrad om vad det egentligen är också. Har själv PCOs.
    Lycka till Solig

• lerumstessan

Jag har PCO och får alltid svagt utslag på ÄL-tester. För att veta att det är ÄL så måste teststrecket vara  lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

~¤~Ally 090617 + lillbus i magen BF 110226~¤~
  • längtan87
    Daisy The Flower skrev 2010-06-29 18:19:14 följande:

Jag skulle kolla min ÄL denna månad med ÄL-stickor. Har fått svagt positiva streck på testerna FLERA gånger med flera dagars/veckors mellanrum?! Vet inte om de blir negativa nån gång eller om de förblir svagt positiva jämt eftersom jag har tagit stickprov.

Men man ska väl inte testa postivit så ofta?!!! Vad kan det tyda på då?? Har Inte diagnosen PCO men har fått höra av nån doktor att mina äggstockar såg ut som "PCO-äggstockar".

Hur får man diagnosen? Vad mer än äggstockarna tyder på PCO?

Åhh jag har PRECIS samma problem som du. Hoppas så att det inte är PCO dock.
    Säg till Viola att hon lyser..
Svar på tråden PCO och ägglossningstest! Hjälp!!!