Hotad till livet, men av vem ??
För 18 månader togs min äldste sons liv. Pappa och halvsyskon på hans sida, pappans ex (de skilldes för ca 15 år sedan) och hennes barn, syskon och syskonbarn. Gjorde allt för att jag inte skulle ha rätt att sörja. Hans hustru sålde alla hans grejer inom en vecka, mindre än sex timmar efter mordet skyndade hon sig iväg till postlådan för att skicka iväg hans A-kassekort "jag behöver pengarna". Styvmoderns syster presenterade sig på begravningen som min sons moster- till min mamma !! Bör tilläggas att jag inte har någon syster, med andra ord min son hade ingen moster. Pappan ringde frenetiskt runt och bjöd in till begravningskaffe och poängterade då också att jag inte var välkommen. Det fanns någon sjuk stolthet i att jag inte skulle ha rätt att delta i avskedet. Några tackade nej då de ansåg det olämpligt att göra skillnad. Vi var ett liten grupp som höll minnesstund för oss själva. En minnessida dök upp på internet, där var jag givetvis inte välkommen. Natten då det hände blev jag först hänvisad av 112 att ringa 118118 om jag ville veta vad som hänt sen när jag kom fram mottogs jag på akuten av polis och sjuksyster. Läkaren hade redan haft kontakt med berörda föräldrar och familjemedlemmar, sas det.
Nu går jag in i nästa fas där min andre sons sambo nekar mig att träffa barnbarnen för att hon inte kommer överens med mig. Hon skickar hit polis för att hon är "orolig" hennes sambo, min son, skall ha sagt att han skulle slå ihjäl mig (?) Igår kväll ringde en läkare och undrade hur jag mådde. Klockan var drygt 22 och jag blev självklart orolig - vad har hänt ? inte en gång till ! Nej, min svärdotter hade ringt och oroat sig, trodde jag skulle ta livet av mig. Jag har inte haft någon kontakt med henne på flera månader, däremot har jag, tills nyligen, haft en nära relation till min son. Droppen blev när hon blockade mig på den enda minnessidan, över min avlidne son, som jag har haft tillgång till. En enkel sida på Facebook. Jag vet inte hur jag skall hantera situationen och känner att jag inte bara förlorat en son, utan två söner plus två barnbarn