Älskade farmor, hatade svärmor
Jag har försökt att bara finnas till hands, det skar sig i alla fall. Min son och "svärdotter" blev tillsammans och gravid på ett bräde. Kort därefter bodde de ett par dagar hemma hos mig för att se efter hans yngsta syskon, jag var inlagd på sjukhus ca ett dygn. Därefter flyttade de inte ut utan "blev kvar". Det funkade väl sådär, jag var sjuk och hade inte så mycket ork. Katastrofen kom när jag inte orkade mer utan ansåg att hemma hos mig hjälps alla åt, med allt. Då tog trevligheten slut. Därefter har det varit väldigt upp och ner med kontakten. Två barn och tre och ett halvt år senare knöts kontakten igen. Sex månader !!!! Sen började hon, förtroligt, beklaga sig över hur jobbigt hon hade. Den största biten berodde på min son, slashasen (?). Jag sa som jag tyckte, att de borde lösa problemen själva, jag ville inte bli inblandad. Det örat ville hon inte lyssna på utan malde på varje gång vi träffades. Till sist sa jag ifrån på skarpen. -Lös problemen själva eller sök proffesionell hjälp. Sitt inte och beklaga dig inför föräldrar, syskon och kompisar.
Och hejsan, vad hände då? Jo det tog tvärstopp med umgänget med barnbarnen. Först och främst gjorde hon klart för mig att jag inte var välkommen dit, sen efter att min son tagit med sig barnen hem till mig några gånger tog det också slut. Men det som gjorde mig förbannad var att nu satt hon och beklagade sig för föräldrar, syskon och vänner att hon hade problem med att JAG la mig i.
Det finns bara ett sätt att vara som bra svärmor, jag vet bara inte hur .....
För tio dagar sedan kom polisen hem till mig. Min "svärdotter" var orolig för min son hade försvunnit. Han hade sagt att han skulle slå ihjäl mig.
Igår ringde en läkare och undrade hur jag mådde. Min "svärdotter" hade ringt för hon var orlig. Hon hade fått ett SMS där jag hade skrivit att jag skulle ta livet av mig.
Jag har inte haft någon kontakt med henne på många månader. Min kontakt med hennes sambo, min son, har varit nära tills för ett par dagar sedan (Läs min blogg)
Hur 17 skall jag göra ? hon är uppenbart sjuk men duperar vännerna att tro att det är mig det är fel på. Jag har lagt ner nästan allt socialt liv och dragit mig tillbaka - Allt för att inte trampa henne på tårna. Jag är inte 50 fyllda men börjar känna mig som 90.
Vad skall jag göra ???
Och hejsan, vad hände då? Jo det tog tvärstopp med umgänget med barnbarnen. Först och främst gjorde hon klart för mig att jag inte var välkommen dit, sen efter att min son tagit med sig barnen hem till mig några gånger tog det också slut. Men det som gjorde mig förbannad var att nu satt hon och beklagade sig för föräldrar, syskon och vänner att hon hade problem med att JAG la mig i.
Det finns bara ett sätt att vara som bra svärmor, jag vet bara inte hur .....
För tio dagar sedan kom polisen hem till mig. Min "svärdotter" var orolig för min son hade försvunnit. Han hade sagt att han skulle slå ihjäl mig.
Igår ringde en läkare och undrade hur jag mådde. Min "svärdotter" hade ringt för hon var orlig. Hon hade fått ett SMS där jag hade skrivit att jag skulle ta livet av mig.
Jag har inte haft någon kontakt med henne på många månader. Min kontakt med hennes sambo, min son, har varit nära tills för ett par dagar sedan (Läs min blogg)
Hur 17 skall jag göra ? hon är uppenbart sjuk men duperar vännerna att tro att det är mig det är fel på. Jag har lagt ner nästan allt socialt liv och dragit mig tillbaka - Allt för att inte trampa henne på tårna. Jag är inte 50 fyllda men börjar känna mig som 90.
Vad skall jag göra ???