• TopFrill

Pappaledig i Stockholm

HEJ!

Sambon pratar alltid om mammagruppen och hur roligt dom har!

Varför ska vi farsor inte ha detsamma?

Någon som har träffat några som "snackade" om att ses på fika/öl men inget blev av?

Jag har personligen precis gått på min pappaledighet och det är hur kul som helst, vi är ute och cyklar och fikar: jag och min grabb men det skulle vara kul och träffa någon annan pappa.

självklart är mammor välkomna också.

Dagens pappor är inte lika macho längre? och vi behöver definitivt inte vara det heller.

Tycker att det är lite för lite pappaträffar, några gånger sen är det över. nä.

Vad anser ni andra ?

• Svar på tråden Pappaledig i Stockholm
  • Tomeiro

Hej!

Vi får tillökning i december och kommer förmodligen att vara pappaledig hösten 2011. Just nu funderar jag över vad som är bäst:  Pappaledig på heltid under ett halvår eller jobba halvtid / ledig halvtid under ett helt år.

• miguelangel

Ja e lätt me. Är inte pappa ledig men har e ledig sön- tisdag. I Farsta (Fagersjö) och ju inte långt till stan eller liknande. Adda mig gärna så kan vi hålla kontakt. Mvh miguel

• TopFrill

Dags och skaka liv i denna tråd igen!

HEJ

Sommaren 2011 fram till Januari 2012 är det dags att vara pappaledig.

VIlka kan/vill/känner för en Pappa grupp?

Så vi kan bli sådär stela och härliga och lära känna nya människor...

3:e juni är det dags för mig, träffar gärna nya bekantskaper i höst så ungarna får lite kompisar också!

// Martin

• Tomeiro

Hejsan!

Grattis till pappaledigheten! Det kommer säkert att bli en riktigt spännande tid. Själv kommer jag att vara pappaledig på halvfart fr.o.m hösten 2011.

Jag läste som hastigast igenom denna tråd och det verkar som om de flesta bor söder om Söder. Vi bor i J-hov, alltså på samma sida som ni andra.

Allt gott!

• Robin MiniMe

Hejsan!

jag har precis blivit pappa, nu för en månad sedan.
    Jag flyttade hit ihop med min sambo till ( stockholm ) för ca 2 år sedan.

Jag har dock inte lärt känna så många här i stockholm och inte pappor iaf..
    Skulle gärna vilja träffa några, kanske ut fika / leka med barnen ute på sommarna..
    Eller vad tycker ni?

• Anders 396

Som vanligt är det lägre närvaro i Pappagrupp-trådarna men varför inte försöka ändå. Såg att ett par i tråden är "lediga" nu till hösten, kommer att börja min i augusti och vara hemma i ett år.

Kommer att vara med mina två uppe i Vallentuna, om det finns de som är intresserade av att göra något i Norrort.

• Tomeiro

Försöker väcka liv i den här tråden. Jag ska vara farsledig på halvtid fr.o.m. september och ska försöka kombinera livet som lattepappa med att jobba. Visst hade det varit trevligt med en pappagrupp för barnvagnspromenader och fika! Några fler lediga pappor i detta forum som är intresserade? 

Bor i Sthlm, södra sidan om stan.  

• lsg79

Min första dag som pappaledig var igår och jag kommer vara hemma till mitten av februari och därefter blir det 50% fram till hösten 2012. Bor i Sundbyberg och träffar andra gärna pappor.

• Fredrik B

Verkar som att det är en del som är pappalediga under sommaren & hösten här. Är själv pappaledig till slutet av januari 2012, bor i Norra Ängby (västerort) och träffar gärna andra pappor häromkring och runt om i sthlm.

Är det något liv i gruppen som TopFrill skapade?

• lsg79
    Fredrik B skrev 2011-08-04 10:34:17 följande:
    Verkar som att det är en del som är pappalediga under sommaren & hösten här. Är själv pappaledig till slutet av januari 2012, bor i Norra Ängby (västerort) och träffar gärna andra pappor häromkring och runt om i sthlm.

Är det något liv i gruppen som TopFrill skapade?
    Vi kan väl försöka få till en fika/lunch/träff vecka 33 eller 34? Jag har skapat en doodle på http://doodle.com/tmhhm69i69xe5vfz där alla som vill vara med kan kryssa i vilka datum som skulle kunna passa - utifrån det kan vi sedan se om vi hittar en bra dag, tid och plats.

(Skriv in ditt namn i rutan, kryssa i vilka datum som skulle kunna fungera och klicka på spara - simple as that. Ingen registrering el.dyl. behövs).
  • lsg79
    lsg79 skrev 2011-08-07 15:49:50 följande:
    Vi kan väl försöka få till en fika/lunch/träff vecka 33 eller 34? Jag har skapat en doodle på doodle.com/tmhhm69i69xe5vfz där alla som vill vara med kan kryssa i vilka datum som skulle kunna passa - utifrån det kan vi sedan se om vi hittar en bra dag, tid och plats.

(Skriv in ditt namn i rutan, kryssa i vilka datum som skulle kunna fungera och klicka på spara - simple as that. Ingen registrering el.dyl. behövs).
    Se den här tråden istället:: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/foraldrar-i-stockholm-186/forum/m60341595.html
  • JohannesMF

Hej!

Är lite sent ute ser jag, men jag provar ändå...

Är pappaledig med en ettårig kille här hemma. Börjar bli tråkigt att gå runt ensam om dagarna så det skulle vara kul att hitta på något med någon annan pappaledig. Bor i Vasastan i Stockholm. Någon som känner likadant?

Vi hörs!!

Svar på tråden Pappaledig i Stockholm