• Ferbruaribarn

Hur mycket vågar vi gravida ta i, utan att känna oro?!

Ja hur mycket vågar man göra när man är gravid, jag är i vecka 8 nu och nästa vecka ska vi börja träbeklä vårat hus själva. Jag är inte den som brukar stå och titta på när andra arbetar, men hur mycket vågar jag ta i och göra?!
    Jag har en väldigt fyskisk i vanliga fall, om man säger innan graviditen och så, men nu blir man självklart försiktig och vet inte riktigt vad man ska dra gränserna?!
    Någon som har lite koll??

• Svar på tråden Hur mycket vågar vi gravida ta i, utan att känna oro?!
  • Jenny Hä

Jag tror inte det är nån fara att jobba på lite , man ska ju leva som vanligt sägs det , jag har då inte tagit det så mycket lugnare med min så länge jag hade orken , dessvärre åkte jag dit på foglossning i v 18 ... Det är väl tunga lyft man ska ta det lite lugnt möjligen...

• Teskedsmamman

Så länge inte du får ont i rygg och höfter så kan du jobba på.

Är din graviditet frisk så lossnar den inte utav kroppsarbete.

Om man däremot har drabbats av en ofostrig graviditet som inte har blödit ut ännu så kan t ex tungt kroppsarbete osv dra igång blödningen, men då hade man börjat blöda förr eller senare i alla fall. Då har inte kroppsarbetet orsakat missfallet utan det hände upp till veckovis innan oftast pga kromosomfel.

Jag bar fodersäckar osv hela graviditeterna och svägerskan skötte stallet till 2 dagar innan förlossningen.

3 killar & pojke v34 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Rulltrappa

Jag tror att man ska lita på att kroppen säger ifrån. Själv har jag alltid fått ett helvetes håll när jag har gått "för fort", dvs lite snabbare än en snigel, och kramp i ljumskarna när jag har stått för länge. Och släng av yrsel och illamående när jag har ätit för lite och sällan.

Härligt va? ;)

• Dumlekolan

Bara att hugga i, så länge det känns ok! Särskilt om man är aktiv/fysiskt aktiv i vanliga fall. Då är man tränad...

• KRSn

Jobba på tills du känner att det blir för mycket.
    Själv bar jag ut och in spisar, kaminer, köksbord på 240 cm,
    soffor, fåtöljer och sängar i vecka 5 till, ja, jag bär fortfarande och är i vecka 16. =)
    Kroppen säger ifrån, och då ska du sluta =)

• Louise Hbg

Du känner garanterat när kroppen säger stopp!!!

Svar på tråden Hur mycket vågar vi gravida ta i, utan att känna oro?!