• ylvham

Äldre ensamstående mamma i Gbg

Hej
    Jag är en 42-årig ensamstående mamma som är nyinflyttad till Göteborg (Majorna) och har en aktiv glad liten tjej på fem år.
    Jag pluggar och jobbar extra en del helger hon är hos sin pappa men känner starkt nu att jag behöver mer människor i min situation.
    Jag känner mig ensam och nu när sommaren kommer med en semester utan så mkt pengar så kan jag känna mig ännu mer ensam.
    Jag lägger mkt tid i min mammaroll i brist på egen stimulans med vänner och nöjen och det är varken bra för mig eller henne.
    Jag vill både träffa vänner för min egen skull men även nya kompisar till min dotter.
    Skulle va kul att hitta på enkla spontana aktiviteter nu i sommar och även fortsättningsvis.
    Kanske träffas och grilla tillsammans och sitta och prata medans barnen leker eller ta båten ut till nån ö och stanna hela dan med picknick?
    Inser att det mesta blir roligare när man är fler och ansvaret och de egna kraven att alltid va på topp som mamma minskar när man vet att man inte är ensam om att känna så. Jag kommer vara barnledig ett par veckor i omgångar i sommar och hittar gärna då på lite mer vuxeninriktade nöjen:)

Må gott!!
    Ylva

• Svar på tråden Äldre ensamstående mamma i Gbg
  • iswa

Jag la precis upp en tråd nästan som din! fast jag är inte ensmastående då, men har varit. Känner inte heller många här i göteborg och börjar bli smått galen av att inte komma ut och träffa folk. jag har en dotter på 4 år som bor växelvis hos sin pappa. Hade vi kunnat vara något för er?. visserligen är jag lite yngre, 23, men åldern är ju bara en siffra:D Börjar låta som en kontakt annons det här haha. men hör gärna av dig! jag hade tyckt det var jätte kul att bara komma ut på en fika!

• Curlingmorsan

Jag hakar oxå gärna på om jag får? Hittar gärna på saker både med och utan barn. Har en dotter på snart 6år och en son på 3år.

Ebba & Felix mamma
  • Mimmi11

Hej!
    Jag är 43 år och har en dotter på 8 år och en äldre på 10. Jag är ensamstående sedan ett drygt år tillbaka, vilket även ändrat relationen med en del vänner. De vänner som fortfarande finns kvar i bilden lever sina familjeliv som tidigare. Saknar någon som har en situation liknande min. Har planerat in mindre grejer under sommaren och har ett sommarhus där jag kan tillbringa tid, men jag saknar sällskap av ngn vuxen/ser även behovet för barnens del att leva ett rikt socialt liv.Skulle vara kul att träffas för en fika i första hand så vi ser om vi trivs i varandras sällskap.     .... Blev en riktig kontaktannons det här också!

Sitter uppe för länge framför datorn idag då jag precis börjat semestern och inte känner panik att gå upp tidigt! Där av det sena klockslaget.

• Curlingmorsan

Nästa vecka på måndag eller tisdag så tänkte vi åka till Stättareds 4H-gård. Har aldrig varit där men den ska ligga någonstans mellan Kungsbacka och Varberg tror jag. Och på onsdag tänkte vi åka till Tjohöholms slott, då kommer Markus och Nina från Bolibompa dit och har en föreställning kl 14.00. Kostar 60kr/person. Någon som vill hänga på?

Ebba & Felix mamma
  • ylvham

Hej, det låter jättekul men min lilla tjej är hos sin pappa hela nästa vecka...men v 30 är vi hemma och sugna på att hitta på nåt.
    Ha det så kul!

• anne a

Hej Jag är oxå ensamstående med en kille på 9 år här i göteborg, jag är både med i enastående och makalösa föräldrar här i göteborg och där finns andra som du kan träffa, jag kan rekomendera dem för dig. Enastående är endast här i Göteborg och Makalösa är rikstäckande, de har båda hemsidor på nätet..

• Monique1964
    Hej!
    Jag är en relativt nyskild 46-årig holländsk mamma till en pojke på snart sex år, som jag har hand om jämna veckor. Letar också efter andra som befinner sig i samma situation.
    Vore kul att träffas någon gång, med eller utan barn. Vi bor i Johanneberg, så en fika på stan skulle passa bra.
    Hälsningar,
    Monique
  • ske

Hej

Nu på lördag den 30e April ,det bli en promenad,

Vi  kan samla oss på Linne platsen,utanför pressbyrå. Klockan 15.00
    Vi kan bestämma oss då,hur lång vi ska gå.

Välkommen

• atta
    ske skrev 2011-04-27 19:59:31 följande:
    Hej

Nu på lördag den 30e April ,det bli en promenad,

Välkommen
    Men HEJ Alla äldre ensamstående mödrar !  Vi bor på Masthuggstorget , mamma Therese 36 år, och Eliana 3 år .....    jag vill SÅ GÄRNA träffa Er också nästa gång Ni ses. Denna helgen jobbade jag. Men härligt att se att Ni finns !   vi har nr 0735515319....  
  • Nikolina

Vi hänger också gärna på nästa gång, jag såg detta först nu.
    Min lillkille är något yngre än era barn, blir 2 i sommar och jag något äldre.... Glad

• ske

Hej

Om ni har lust /intresse,viljan;

Nu på lördag den 7e Maj klockan 15.00 ,vi skulle promenera tillsammans,

Välkommen
  • Mindy

Hej!
    Trevligt att ni är några stycken "enastående" mammor som träffas. Vore kul att hänga på ! Jag själv 48 och min son 4 år. Har ni någon träff på gång?

• Nikolina

Vi vill också gärna hänga på om det går bra.

Jag är 49 år med en liten kille på 2 år som jag är själv med.

Vore kul!

• anne a

Hej jag har en äldre kille på 10 (ser att många har småbarn) jag bor uppe i gamla masthugget och undrar om någon vill kanske gå ut på af vecka 37 (planerar alltid lång tid i förväg då jag inte har barn ledigt mer än en helg i månaden om sonen inte blir sjuk förstås) Jag slutar vi 16 och lämnar mitt troll vid 17 och är fri från då, någon??

Svar på tråden Äldre ensamstående mamma i Gbg