Äldre ensamstående mamma i Gbg
Hej
Jag är en 42-årig ensamstående mamma som är nyinflyttad till Göteborg (Majorna) och har en aktiv glad liten tjej på fem år.
Jag pluggar och jobbar extra en del helger hon är hos sin pappa men känner starkt nu att jag behöver mer människor i min situation.
Jag känner mig ensam och nu när sommaren kommer med en semester utan så mkt pengar så kan jag känna mig ännu mer ensam.
Jag lägger mkt tid i min mammaroll i brist på egen stimulans med vänner och nöjen och det är varken bra för mig eller henne.
Jag vill både träffa vänner för min egen skull men även nya kompisar till min dotter.
Skulle va kul att hitta på enkla spontana aktiviteter nu i sommar och även fortsättningsvis.
Kanske träffas och grilla tillsammans och sitta och prata medans barnen leker eller ta båten ut till nån ö och stanna hela dan med picknick?
Inser att det mesta blir roligare när man är fler och ansvaret och de egna kraven att alltid va på topp som mamma minskar när man vet att man inte är ensam om att känna så. Jag kommer vara barnledig ett par veckor i omgångar i sommar och hittar gärna då på lite mer vuxeninriktade nöjen:)
Må gott!!
Ylva