Hur mycket dricker din bebis runt 10 veckor??
Hur många ml dricker din bebis och hur många gånger per dag? Max dricker 150ml 5 ggr/dag och sover 8-9 timmar varje natt. Men hur vet man när det är dags att öka?
Hur många ml dricker din bebis och hur många gånger per dag? Max dricker 150ml 5 ggr/dag och sover 8-9 timmar varje natt. Men hur vet man när det är dags att öka?
Min nioveckors dricker 170-200ml 4-5 gånger per dygn och håller sig från 19.00-05.30.
Jag har ökat när han druckit upp allt och skriker för att han vill ha mer:) men jag brukar alltid göra lite extra 210ml och så får han äta tills han blir mätt:)
Man ska med andra ord inte gå efter vad som står på paketet??
nä det gör inte jag. Men jag har en stor bebis på nästan sex kilo han är nio veckor idag. Min bvc sköterska sa att de skulle få i sig 150ml * sin kroppsvikt. Min theo ska då äta ca 900ml och sen utspritt under dygnet och där brukar han landa:) ibland äter hn lite mer och ibland mindre.
Följ inte paketet, följ din bebis! Min tjej är 11 veckor och hon äter ca 270 ml / måltid 4-5 gånger per dag och sover hela natten upp till 11 timmar utan matpaus. Hon har alltid varit stor och därför behöver hon mycket mat. Blanda så det alltid finns lite mat kvar när din bebis ätit upp, på så vis vet du att han är mätt!
Borde öka..som det är nu äter Max knappt av sitt sista mål för han är så trött. Öka till 180ml så kanske det kan räcka med 4 mål per dygn....
Väck honom inte för att mata honom utan låt honom bestämma.. Då är han ju riktigt hungrig varje gång han vill äta =)
Den dagen yngste sonen var 10 veckor åt han 575 ml uppdelat på åtta mål, d v s i genomsnitt ca 70 ml/mål.
Jag har gjort så att jag har skrivit upp när han har ätit och hur mycket han har ätit. När det har gått mindre än tre timmar mellan måltiderna, har jag ökat på mängden. Sedan har jag märkt att han äter olika mycket vid olika tidpunkter på dagen. Han äter t ex alltid mindre på morgonen, så då gör jag en mindre portion.
Hejsan!!
Svårt det här med mängd, men våran Anny skriker högt när hon är hungrig. (skriker aldrig annars).
Nu får hon 140 per gång, Ca 6-7 ggr/dag, skulle behöva öka till iaf 160.
Men i denna värmen vill jag att hon äter lite oftare istället .
Är första gångs förälder, men man får följa sin instinkt.
Glömde skriva att Anny blir 12v i morgon fredag!!!!
Tjej som blev 10 veckor i förrgår, äter 135ml ungefär var tredje timme på dagen och en gång på natten så 7 gånger/dygn. Hon gnäller alltid när maten är slut så ibland är jag fundersam på om hon får för lite, men å andra sidan kommer det alltid upp en del så jag antar att hon inte behöver mer? Hon lugnar sig ganska snabbt när hon ätit färdigt så jag tror snarare gnället beror på att hon tycker om själva "snuttandet"