• Fotavtryck

Ensamstående. Vilket land o ålder? Tips?

Min syster är 35 o ensamstående med egen vårdnad av sin son på 5.
    hon har gått ett tag o funderat på ett till barn, men isf att det skulle vara adopterat.

Nu viill jag ge henne en spark i baken så att hon kommer igång.
    Om hon fick önska skulle det vara ett barn mellan 1-3 år från afrika alt mexico.
    Är detta möjligt?

Har ni några andra bra tips?

• Svar på tråden Ensamstående. Vilket land o ålder? Tips?
  • Fotavtryck

WOW

Alltid ska man lära sig nått nytt. Så intressant denna "andra värld" är.
    Ja, som ensamstående, och med möjlighet att få egna barn, kanske man istället ska välja insiminiation i stället o låta icke fertila par få adotera....

Från början var vi båda, jag o min syster, övertygade om att det är vääl klart att hon INTE skulle välja insiminiation eftersom det finns redan barn i världen som behöver en förälder. O i slutändan kanske göra en helomvändning o ist välja insiminiation.

Om man skulle göra det i danmark, vad har man för val?
    Kan man ex välja längd hudfärg osv?

• Emeli
    Fotavtryck skrev 2010-07-08 21:33:45 följande:
    Om man skulle göra det i danmark, vad har man för val?
    Kan man ex välja längd hudfärg osv?
    Ingen aning. Läs på här: www.storkklinik.dk/se/
  • mor till två kina tjejer

Jag har för mig att jag hört att ensamstående matchas med en man som har samma drag som mamman. Om jag är lång och blond väljs en "pappa" som är lång och blond.

• Thi 08

Vad är anledningen till att din syster känner att nästa barn i familjen ska vara adopterat?

• Thi 08
    Bevingad Flodhäst skrev 2010-07-06 16:02:26 följande:
    Kändisarna har slutat adoptera kinesiska flickor. Nu är de i Afrika igen. Så det är inne just nu.
    Adoption har väl ingenting att göra med vad som är "inne"???

Jag tror inte heller att kändisarna följer en trend. Ex Angelina adopterade väl först från Kambodja efter att hon varit och spelat in någon film där, dvs något land som hade en slags relation till. 

• Fotavtryck
    Thi 08 skrev 2010-07-11 00:29:09 följande:
    Vad är anledningen till att din syster känner att nästa barn i familjen ska vara adopterat?
    för att vi trodde det skulle vara bättre än insiminaton.
    men nu vet vi inte längre.

kanske för att få en liten söt flicka från afrika. Eller ett barn till från mexico, för att båda barnen ska känna mer samhörighet.
  • Emeli
    Fotavtryck skrev 2010-07-11 11:09:29 följande:
    för att vi trodde det skulle vara bättre än insiminaton.
    men nu vet vi inte längre.

kanske för att få en liten söt flicka från afrika. Eller ett barn till från mexico, för att båda barnen ska känna mer samhörighet.
    Du vet väl att man inte får välja kön på barnet? Mexico kan du glömma som ursprungsland, såvida du inte har någon privat kontakt där och en personlig anknytning till landet. Ingen svensk adoptionsorganisation förmedlar barn från Mexico.
  • Fotavtryck
    Emeli skrev 2010-07-11 15:17:18 följande:
    Du vet väl att man inte får välja kön på barnet? Mexico kan du glömma som ursprungsland, såvida du inte har någon privat kontakt där och en personlig anknytning till landet. Ingen svensk adoptionsorganisation förmedlar barn från Mexico.
    Ja på båda
    det första viste jag sedan tidigare odet andra fick jag veta här i tråden.

Helt förstårligt att man inte kan välja kön.
    Men obegripligt att man inte kan adoptera från mexico!
  • Emeli
    Fotavtryck skrev 2010-07-11 22:20:59 följande:
    Ja på båda
    det första viste jag sedan tidigare odet andra fick jag veta här i tråden.

Helt förstårligt att man inte kan välja kön.
    Men obegripligt att man inte kan adoptera från mexico!
    Jag vet inte anledningen till att ingen svensk adoptionsorganisation har valt att samarbeta med Mexico. Om man ska spekulera kan det bero på krånglig procedur som kommer att medföra höga kostnader. Om Mexico inte har skrivit under Haagkonventionen krånglar det till det ytterligare. Du kanske kan få svar på dina frågor här:http://www.rainbowkids.com/countries/CountryGuideLines.aspx?id=76
Svar på tråden Ensamstående. Vilket land o ålder? Tips?