• Okändgäst

Bra billigt hotell i Köpenhamn??

Nån som vet nåt billigt hotell i Köpenhamn nära tivolit??

Tipsa mig gärna

• Svar på tråden Bra billigt hotell i Köpenhamn??
  • Nadjis

visitcopenhagen.se hittar du nästintill alla hotell och där kan du välja läge i stan och då visas de hotell som ligger i närheten. Hotell i köpenhamn är överlag ganska dyrt. Hur dyrt beror på vilka krav man har förstås. Dgi-byen är ett hotell med ett badhus i. Det ligger en bit från stationen. Trevligt och bra när man har barn, är väl dock inte direkt billigt. Hotell Tiffany är enkelt men helt ok, ligger bakom stationen och nära tivoli. Dock ingen vidare frukost där. Scandic är som de flesta andra scandic, de håller ju oftast en viss standard. Cab inn har jag hört ska vara helt ok också men där har jag itne varit själv.

• Okändgäst

tittade på hotellen som du nämnde, men det var väldigt dyrt. eller är det bara jag som tycker det kanske... vi är två vuxna och två småbarn, och det billgaste var 3200 kr för två nätter.

• evaoregon
    Okändgäst skrev 2010-07-06 09:42:04 följande:
    tittade på hotellen som du nämnde, men det var väldigt dyrt. eller är det bara jag som tycker det kanske... vi är två vuxna och två småbarn, och det billgaste var 3200 kr för två nätter.
    Tyvärr är Danmark numera väldigt dyrt att semestra i.

Här kan du läsa omdömen om hotellen i Köpenhamn.  Kanske hittar du något där som inte är alltför dyrt?

Ett alternativ kan vara att bo på hotell i Malmö och bara åka över till Köpenhamn över dagen.  Det finns ju bra tågförbindelser. 
  • evaoregon
    evaoregon skrev 2010-07-06 16:03:50 följande:
    Tyvärr är Danmark numera väldigt dyrt att semestra i.

Här kan du läsa omdömen om hotellen i Köpenhamn.  Kanske hittar du något där som inte är alltför dyrt?

Ett alternativ kan vara att bo på hotell i Malmö och bara åka över till Köpenhamn över dagen.  Det finns ju bra tågförbindelser. 
    Glömde ju länken...

www.tripadvisor.com/Hotels-g189541-Copenhagen_Zealand-Hotels.html
  • evaoregon
    Kimban skrev 2010-07-06 09:55:19 följande:
    Ja har varit inne på hotels.com och sett för 1700-1800 fast då för två vuxna och ett barn på 1 år.
    För en eller två nätter?  Med tanke på att ts skrev 3200 kr för TVÅ nätter.
  • Okändgäst
    Kimban skrev 2010-07-06 09:55:19 följande:
    Ja har varit inne på hotels.com och sett för 1700-1800 fast då för två vuxna och ett barn på 1 år.
    Vilket hotell var det?
  • Kimban
    evaoregon skrev 2010-07-06 16:05:25 följande:
    För en eller två nätter?  Med tanke på att ts skrev 3200 kr för TVÅ nätter.
    det va för tvä nätter.
    Okändgäst skrev 2010-07-06 21:30:27 följande:
    Vilket hotell var det?
    Det va ett tag seda ja kollade på det så ja kommer inte ihåg, men gå in på sidan och kolla runt.
  • metili
    http://booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Bra billigt hotell i Köpenhamn??