• Anonym (frustrerad tjej)

Finns det något tjejpar som har lyckats häva den lesbiska sängdöden?

Lever med min fru sedan 10 år. Sexlivet är dött och hon vill ALDRIG! Det var nästan ett år sedan sist. Klassisk lesbisk sängdöd alltså. Jag har en annan på sidan om (inga moralkakor nu, tack) men min fru accepterar det inte och det börjar kännas lite ovärdigt med smygeriet. Funderar nu på att gå vidare med mitt liv trots gemensamma barn och allmän (kompis)trivsel i familjelivet.

Mitt sista halmstrå: Finns det något par därute som kan ge mig lite hopp? Har ni hamnat i lesbiska sängdöden och lyckats bryta den? I så fall: hur gjorde ni?

Ni som varit i samma sits som jag och som gått vidare: ångrade ni er efteråt eller var det rätt beslut?

• Svar på tråden Finns det något tjejpar som har lyckats häva den lesbiska sängdöden?
  • jfsebastian

Vad är egentligen skillnaden mellan en lesbisk relation och en straight?
    Är det inte samma recept som för alla andra?

Prata om dina behov och hör om hennes, se hur ni tillsammans kan få det ni behöver för att bli nöjda.
    Kan ni inte eller inte vill, då är ju alternativet att göra slut ganska gjutet.
    Men det viktiga är att ni snackar med varandra och att du tar upp det som ett problem i er relation.
    Det intressanta är varför hon inte vill.

• Anonym (frustrerad tjej)

Det är väl egentligen ingen skillnad mellan homo och hetero, men tydligen är det så att det är vanligare att lesbiska relationer blir sexlösa och att det går fortare än i heterodito.

Tack också för ditt empatiska och vettiga svar!

• jfsebastian

Jag visste inte att det var så.
    Ska man tro alla 100-tals poster här om bristande sexintresse hos partnern så är det rätt vanligt hos straighta också.

Jag tror att många missar att synka sexbehoven i början av relationen, och vikta dem.
    Sen tror jag preferenserna om hur och vad man vill ha i sänghalmen ändras över tid.
    Det som var kul i början blir trist om det är det enda man gör.
    Variation och total öppenhet om vilka sexuella behov man har är nyckeln.
    Inget ska vara fult att fråga om, be om, önska, därmed inte sagt att allt måste uppfyllas, men det ska vara ok att föreslå allt, annars stoppar man all kreativitet och man kommer till slut att känna sig antingen äcklig/pervers(positivt om det är så man vill ha det, negativt om partnern tycker illa om det man föreslår) eller helt enkelt oattraktiv som sängpartner.

Istället för att spekulera, fråga utan agenda för dig själv. Kolla med henne om hon har någon teori om varför det blivit som det blivit. Saknas något? Tar du all plats och hon får  ingen, eller är det tvärt om?
    Har hon stressigt på jobbet, ekonomin knasar osv osv. Det finns 1000 skäl till minskad lust, bara få kan du vara orsak till.

Lycka till och hoppas ni hittar tillbaka till lusten och glädjen i sängen.

Svar på tråden Finns det något tjejpar som har lyckats häva den lesbiska sängdöden?