• Linustott

Barnbok om att få syskon sökes?

Jag söker med ljus och lykte efter en barnbok som handlar om när man får syskon.
    Man får följa med under graviditetet och boken har flikar som man kan öppna. Jag vet inte om det är vilda bebin eller om det är någon annan.
    Någon som vet??

• Svar på tråden Barnbok om att få syskon sökes?
  • ViktoriaR

Jag är inte säker, men det skulle kunna vara "Rut och Knut" när de får ett syskon - Lilla Tjut. Har för mig att jag sett en fin syskonbok med dem.

För övrigt måste jag också bara rekommendera antologin "Syster och bror - liten och stor". Där finns alla de klassiska sagorna om att få syskon, och även flera fina nya dikter och berättelser. Så fint att ha dem samlade och kunna läsa dem som passar, både innan och efter syskonets ankomst.

Hoppas att ni hittar den bok ni söker, och lycka till med det kommande syskonet!

• eec82

jag vill också ha ett syskon, av astrid lindgren. Vet jag att mina föräldrar läste för mina syskon då jag skulle komma.

• Linustott
    eec82 skrev 2010-07-05 19:41:40 följande:

jag vill också ha ett syskon, av astrid lindgren. Vet jag att mina föräldrar läste för mina syskon då jag skulle komma.

Tack, men den har vi redan... Och denna jag söker ska tydligen vara väldigt lättsam.. Usch, jag blir tokigt när man inte kan namnet på boken som jag så gärna vill ha... får söka vidare.. :)

Tackar även för förslagen ovan, ska kolla in dessa böcker...
Svar på tråden Barnbok om att få syskon sökes?