• Skogsflickan

Klåda EFTER förlossningen??

Jag fick barn 19:e mars och har sedan dess klåda överallt på kroppen. Jag hade det under graviditeten med och oroade mig för hepatos, fick lämna gall och leverprover flera ggr och allt var normalt. Läkaren sa att det var normal graviditetsklåda och jag fick då tavegyl som inte hjälpte. Hon sa även att det går över så fort man fått barnet.....

Nu snart 4 månader efter och det kliar fortfarande. Det blir som små utslag och ibland "reser" sig huden där det kliar o jag kliat (svårt o förklara det med huden men det buktar ut då)..

Någon som har/haft liknande? Vad var det för fel? För jag blir snart tokig på detta

• Svar på tråden Klåda EFTER förlossningen??
  • EMND

Hej
    Jag har fått mitt barn för 6 veckor sedan och fått klåda (mest på halsen och kinderna) sedan 1 vecka.
    Jag har haft hepatos med hemsk klåda under graviditeten men det försvann samma dag som jag sattes igång. Försvann din klåda? Hur lång tid tog det? Vad var orsaken? Tacksam för ditt svar. Klådan gör mig galen

• l y c k e n

Här är en till! Jag födde för 10 dagar sen och det blossar upp utslag på bröstet, halsen och ansiktet hela tiden. Det kliar och är störande rent estetiskt också. Hur har det gått för er andra?

• EMND

Min klåda har avtagit men inte helt försvunnit. Tänker jag inte på den besväras jag inte heller.

Svar på tråden Klåda EFTER förlossningen??