neonatal, vilka dagar?
Hej!
Jag väntar tvillingar och är i v 27. Om vi hamnar på neonatal, vilka dagar är det som gäller då? Jag ska väl inte behöva ta från mina föräldrardagar? får min man oxå någon form av ledighet för att kunna vara med oss?
Hej!
Jag väntar tvillingar och är i v 27. Om vi hamnar på neonatal, vilka dagar är det som gäller då? Jag ska väl inte behöva ta från mina föräldrardagar? får min man oxå någon form av ledighet för att kunna vara med oss?
Så länge man är inskriven på neo så kommer ni att gå på tillfällig föräldrarpenning.. Alltså inte dem vanliga dagarna...
Vet dock inte hur det är med din man för min var sjukskriven så han var ju med ändå...
ok, tack! får ringa fsk och höra, känns som vi skulle behöva vara med båda 2
Som Ängeln skriver så förlorar man inte sina dagar o min man blev sjukskriven o var kvar.. Hoppas att allt ska gå bra för er!
Bägge får tillfällig föräldrarpenning.
Be bara personalen på neo att skriva på papper om att ni båda är viktiga för vården av barnen (det är standard att de gör det). Det är inga problem att få tillfällig föräldrapenning båda två.
vi var inskrivna på neo i fem veckor med sonen, både jag och mannen fick tillfällig föräldrarpenning, heltid för hela perioden. personalen ger er de papper ni ska skicka till f-kassan. ett annat tips är även att skicka till sin försäkring. jag fick ut mina försäkringspengar för hela perioden. personalen skickar journalen till försäkringsbolaget och hjälper er vid problem.
Tack snälla ni, vet ju ingenting då man aldrig befunnit sig i denna situation tidigare