Written Fiction skrev 2010-07-07 21:59:27 följande:
fick mina två i 27+1 och 27 +2
sonen föddes i 27+3
dock blev han svårt lunsjuk och dras än idag med BPD och "ärrförändringar" på lungorna. Hade resp, CPAP väldigt länge och sedan hade vi syrgas i hemmet ett par månader.
Hurvida dessa sprutor hjälpte eller inte kan jag inte svara på med tanke på hur det blev. Men jag vill inte spekulera i hur det kunde gått utan sprutorna. Hans lungor var mycket omogna vid födsel och han hade legat torrt i magen ett tag plus att han var tillväxthämmad.
Nu är han 18 månader okorr och full av bus så även liten blir lite större :)
Jobbigt! Skönt att höra att han verkar må bra idag iaf :) Att ligga "torrt" i magen är ju inte bra för lungorna har man förstått. Känns iaf skönt att jag är här i Lund och inte på mitt hemsjukhus. Oddsen ökar ju onekligen för lilla liten oavsett sprutor/gravvecka när man är här och det känns skönt.
Molly72 skrev 2010-07-07 22:17:27 följande:
Jag blev inlagd v. 23+4 pga påverkad livmodertapp och blödning. Jag fick kortisonsprutorna i v. 24/25, dvs inte direkt för tydligen vill de helst inte ge kortisonsprutorna innan dess för att kortison kan ha negativ påverkan på andra organ. Ledsen om jag är lite otydlig men jag vet att man med mening väntade in v. 24/25 men kommer inte ihåg exakt vilken negativ inverkan det kunde ha innan dess.
Hoppas allt går bra för dig, att bebisen stannar i magen och att du om ett par veckor får sprutorna så att du kan känna dig lugnare.
Det är lite så de resonerar nu också i mitt läge... Känner mig kluven då alla ger så olika besked och man även läser så mkt olika på internet. Hoppas dock att liten stannar i magen många veckor till... Men man vet ju aldrig och det är det som är så läskigt.